Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

250 tys. ton węgla popłynie z Gliwic do Wrocławia

infoship
05.04.2018 11:00
0 Komentarzy

Grupa kapitałowa OT Logistics planuje w tym roku przewieźćOdrą z Gliwic do Wrocławia 250 tys. ton węgla. W środę, 4 kwietnia, podpisano umowę naprzeładunek surowca w gliwickim porcie rzecznym, którego operatorem jestŚląskie Centrum Logistyki.

Barki z węglem pilotażowo wróciły na śląski odcinek Odry wpołowie ubiegłego roku, po kilkuletniej przerwie. Zawarta w środę umowa pozwolina kontynuację śródlądowych przewozów węgla z Gliwic do Wrocławia także w tymroku, na znacznie większą skalę.

-„Po bardzo udanym programie pilotażowym i wznowieniu wdrugiej połowie ubiegłego roku rzecznego transportu węgla ze Śląska dowrocławskiej Kogeneracji, planujemy zwiększenie skali przewozów w tym roku. Natrasie Gliwice-Wrocław chcemy przetransportować nawet ćwierć miliona ton węgla”– poinformował wiceprezes, dyrektor dywizji żeglugi śródlądowej OT Logistics,Andrzej Klimek.

Od lipca zeszłego roku, kiedy po kilku latach przerwyprzywrócono transport węgla Odrzańską Drogą Wodną, do końca 2017 r.przewieziono na tej trasie ok. 127 tys. ton tego surowca. W tym roku ma to byćokoło dwa razy więcej. Pierwszy tegoroczny transport do Wrocławia wyrusza wśrodę – koleją trafi z kopalni do portu w Gliwicach, a po przeładunku na barkiw Śląskim Centrum Logistyki popłynie Kanałem Gliwickim i Odrą do stolicyDolnego Śląska.

-„Technicznie i organizacyjnie jesteśmy przygotowani narozpoczęcie sezonu żeglugowego. Nasze zdolności przeładunkowe znacznieprzekraczają 250 tys. ton i oscylują w granicach 1 mln ton rocznie. Jeżeli poudrożnieniu Odrzańskiej Drogi Wodnej i rozbudowie Elektrowni Opole potrzebybędą większe, jesteśmy gotowi inwestować w infrastrukturę i potrzebnysprzęt” – zapewnił dyrektor Śląskiego Centrum Logistyki ds. rozwoju RobertGoc.

Przypomniał, że realizowana obecnie przebudowa stacjikolejowej Gliwice Port zwiększy przepustowość przyjmowanych tu pociągów. Jakinformowali w styczniu br. przedstawiciele kolei, realizowana kosztem ok. 30mln zł modernizacja umożliwi przyjmowanie dłuższych składów. Po zakończeniuprac zwiększy się przepustowość węzła kolejowego, przestarzała infrastrukturabędzie dostosowana do obowiązujących standardów, a w efekcie przewóz iprzeładunek ładunków będą sprawniejsze.

Według Andrzeja Klimka z OT Logistics, umowa ze ŚląskimCentrum Logistyki to efekt rosnącego popytu na usługi śródlądowego transportutowarów. „Cieszymy się, że regularne kursy towarowej żeglugi śródlądowejwróciły na Polskie rzeki (…). Żegluga śródlądowa jest uzupełnieniem przewozówdrogowych i kolejowych; ubiegły rok pokazał, jak bardzo potrzebna jest ta gałąźtransportu” – ocenił wiceprezes firmy logistycznej.

Klimek wyraził nadzieję, że rządowe plany udrożnienianajważniejszych rzek zostaną zrealizowane, co pozwoli spółce na przedstawienieklientom atrakcyjnej oferty przewozowej także na innych trasach śródlądowych.

-„Już samo otwarcie stopnia wodnego na Odrze wMalczycach pozwoli na wydłużenie sezonu żeglownego na Odrzańskiej Drodze Wodnejdo około pół roku na odcinku od Kędzierzyna-Koźla do Szczecina” – dodałwiceprezes OT Logistics – firmy, która wraz ze spółkami tworzącymi jej grupękapitałową jest obecnie największym operatorem portowym w Polsce i napołudniowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym odKaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii.

Grupa OT Logistics skupia również podmioty wyspecjalizowanew transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce; jestnajwiększym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W2016 r. Grupa wypracowała 712,1 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży,a jej zysk netto wyniósł 10 mln zł. Od 2013 r. akcje OT Logistics są notowanena Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Śląskie Centrum Logistyki zajmuje się dostarczaniemrozwiązań logistycznych. Jednym z głównych atutów firmy jest jej lokalizacja,dająca możliwość łączenia transportu samochodowego, kolejowego oraz żeglugiśródlądowej. Na terenie Centrum jest sześć specjalistycznych magazynów klasy A,terminal kontenerowy, bocznice kolejowe, Wolny Obszar Celny oraz agencje celne.Spółka obsługuje i zarządza największym i najbardziej uniwersalnym portemśródlądowym w Polsce. W Gliwicach początek ma Odrzańska Droga Wodna, łączącaGórny Śląsk z portami morskimi Szczecin i Świnoujście oraz połączona z sieciąkanałów Europy Zachodniej. (PAP)

Komentarze