TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Czy warto przywrócić polską banderę? [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 30.11.2018 10:30:55
Czy warto przywrócić polską banderę? [FILM]

Transformacja ustrojowa przyniosła wzrost i rozwój gospodarczy w wielu dziedzinach gospodarki narodowej, a Polakom poprawę poziomu życia. Jednak w przypadku żeglugi i całej gospodarki morskiej doprowadziła do głębokiej zapaści.

Polska flota pod polską banderą w 1990 r. liczyła 247 statków. Obecnie wszystkich polskich statków jest zaledwie 96 i większość z nich eksploatowanych jest pod obcymi banderami.

Skutek jest taki, że statki będące własnością polskiego skarbu państwa przynoszą korzyści finansowe budżetom obcych państw. W Polsce, wpływów do budżetu państwa z uprawiania żeglugi, praktycznie nie ma. Ale to nie znaczy, że żegluga nie jest istotna w gospodarce narodowej państwa.

Ostatnio opublikowany raport DNV-GL, najważniejszej instytucji klasyfikacyjnej w żegludze światowej, i Menon Economics pod znamiennym tytułem: "Wiodące Morskie Gospodarki Świata 2018", wyróżnia cztery segmenty gospodarki morskiej i przypisuje tym segmentom następujące wagi: żegluga morska – 40%, morskie finanse & konsulting – 20%, technologie morskie – 20%, porty i logistyka – 20%. Ta systematyka odzwierciedla fakt, że to żegluga jest najważniejszym segmentem gospodarki morskiej. To od stanu żeglugi zależy, jak będą się rozwijały pozostałe działy gospodarki morskiej.

Norwegia, kraj o ludności niespełna 6 mln, posiada pod norweską banderą, flotę liczącą ponad 1900 statków. Roczny dochód żeglugi w 2016 r., wyniósł tam ponad 116 bilionów NOK (ok 16.5 mld EUR). W raporcie przedstawiającym trzydzieści wiodących gospodarek morskich świata, Norwegia jest na czwartym miejscu. Polskiej żeglugi i polskiej gospodarki morskiej w tym rankingu nie ma, pomimo że nawet Szwajcaria (bez dostępu do morza) jest ujęta.

Przedstawiamy film pt. "Przywrócić polską banderę", zrealizowany przez Video Studio Gdańsk na zlecenie Polskiego Związku Zarządców Statków, który wyjaśnia przyczyny upadku polskiej żeglugi pod polską banderą. Prezentuje również podstawowe założenia projektu, którego celem jest przywrócenie polskiej bandery w polskiej flocie handlowej.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....