Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Debata o żegludze na Dolnej Wiśle

infoship
12.09.2016 07:09
0 Komentarzy

O szansach i zagrożeniach związanych z budową kaskady DolnejWisły rozmawiali uczestnicy czwartkowej (8 września) konferencjinaukowo-samorządowej dotyczącej śródlądowych dróg wodnych w Polsce. Spotkanieorganizowane w formie warsztatów terenowych odbyło się podczas rejsu statkiem zGrudziądza do ujścia Wisły. Organizatorami konferencji byli Urząd Marszałkowskioraz Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy.

? Samorządwojewództwa kujawsko-pomorskiego wspólnie z partnerami od lat aktywnieuczestniczy w krajowych i regionalnych działaniach dotyczących wykorzystaniapotencjału gospodarczego polskich rzek. Chcemy zacieśnić współpracę i wspólnielobbować, by rozwiązania służące zagospodarowaniu naszego odcinka Wisły zostałyostatecznie przyjęte i wdrożone ? mówi marszałek Piotr Całbecki.

Organizowane od 2007 roku naukowo-samorządowe konferencjedotyczące tematyki wodnej na stałe wpisały się w kalendarz wydarzeń środowiskzainteresowanych gospodarczym wykorzystaniem rzek: naukowców, samorządowców,przedsiębiorców, ekologów oraz instytucji administracji rządowej. Od kilku latspotkanie ma formę warsztatów organizowanych w trakcie rejsów na Wiśle.

Idea tegorocznegospotkania to pokazanie aktualnego stanu Wisły na odcinku między Grudziądzem aujściem oraz wskazanie celowości budowy kaskady Dolnej Wisły zapewniającejdrożną drogę wodną, zabezpieczenie przed powodzią oraz wykorzystującą potencjałhydroenergetyczny rzeki. Podczas konferencji była mowa o aktualnych planach,koncepcjach i stanie procedowania w sprawie zagospodarowania odcinka DolnejWisły. Uczestnicy rozmawiali o konsekwencjach i potencjałach związanych zplanami inwestycyjnymi dotyczącymi tej części rzeki, w tym o możliwościachzwiększenia mobilności towarów z wykorzystaniem transportu śródlądowego imorskiego.

Podczas spotkania swoje referaty wygłosili:

  • ?Studium wykonalności dla dolnej Wisły oraz aktualnedziałania na rzecz przyjęcia przez Polskę Konwencji AGN ? ? Przemysław Daca,Dyrektor Departamentu Żeglugi Śródlądowej, Ministerstwo Gospodarki Morskiej iŻeglugi Śródlądowej,

  • ?Plany Ministerstwa Środowiska w sprawie budowy Kaskadydolnej Wisły? ? Mateusz Balcerowicz, Dyrektor Departamentu Zasobów Wodnych,Ministerstwo Środowiska,

  • ?Aktualny stan procedowania krajowych dokumentówstrategicznych w gospodarowaniu wodami i informacja na temat zawartej w nichinwestycji dotyczącej budowy stopnia wodnego poniżej Włocławka? ? Robert Kęsy,Zastępca Prezesa Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej,

  • ?Społeczno-ekonomiczne efekty kompleksowegozagospodarowania dolnej Wisły? ? prof. dr hab. Krystyna Wojewódzka-Król,Uniwersytet Gdański,

Komentarze