TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Echa zderzenia na Dunaju. Węgrzy prześwietlają kapitana
PAP - Opublikowano: 07.06.2019 15:30:07
Echa zderzenia na Dunaju. Węgrzy prześwietlają kapitana; fot.Viking River Cruises

Ukraiński kapitan statku-hotelu Viking Sigyn, który 29 maja zderzył się na Dunaju ze statkiem wycieczkowym, uczestniczył wcześniej w wypadku w Holandii – podała 6 czerwca węgierska prokuratura. W wyniku zatonięcia wycieczkowca zginęło co najmniej 16 osób.

Strona węgierska otrzymała z Eurojustu (Europejskiej Jednostki Współpracy Sądowej) oficjalną informację, że kapitan statku Viking Sigyna kierował także jednostką, która 1 kwietnia w Holandii uczestniczyła w wypadku. Według mediów statek rzeczny zderzył się wówczas z towarowym, ale nikt z tego pierwszego nie odniósł obrażeń.

Prokuratorzy poinformowali ponadto, że ze śledztwa wynika, iż ukraiński kapitan po katastrofie w Budapeszcie skasował ze swojego telefonu dane. Nie wiadomo, czy dotyczyły one wypadku.

Historia wypadku

Statek wycieczkowy Hableany zatonął po zderzeniu ze statkiem Viking Sigyn w ulewnym deszczu i po zmroku. Na pokładzie jednostki znajdowało się 33 obywateli Korei Południowej i dwóch węgierskich członków załogi. Siedem osób przeżyło.

Pochodzący z Odessy 64-letni kapitan statku-hotelu został w zeszłym tygodniu aresztowany jako podejrzany w sprawie. Jego adwokaci twierdzą, że jest wstrząśnięty tragedią, choć nie popełnił żadnego błędu.

Tymczasem z Dunaju wyłowiono trzy kolejne ciała. Jedno znaleziono w nocy ze środy na czwartek w okolicach Mostu Wolności, a drugie w okolicach mostu Rakocziego w Budapeszcie. Już wiadomo, że oba należały do pasażerów Hableany. Trzecie ciało wyłowiono zaś w Erd pod Budapesztem. Jeśli potwierdzi się, że to osiemnasta ofiara tragedii, poszukiwanych będzie jeszcze 10 osób.

Identyfikacja wszystkich dotychczas wyłowionych ciała nastąpiła na podstawie odcisków palców, w Korei Południowej stosowana jest bowiem praktyka pobierania odcisków palców od wszystkich dorosłych obywateli – powiedział w czwartek szef południowokoreańskiej ekipy pracującej na miejscu tragedii Kim Bjung Ho. Szefowa wydziału techniki karnej węgierskiej policji Zsuzsanna Kreitz zaznaczyła, że ta metoda może być stosowana w przypadku ciał przebywających w wodzie nawet wiele tygodni.

Jedynym pasażerem, którego trzeba będzie zidentyfikować na podstawie DNA, będzie 6-letni chłopiec, którego odcisków jeszcze nie ma w bazie. Jego ciała na razie nie znaleziono.

Przyczyny wypadku jeszcze nie ustalono i policja nadal prowadzi śledztwo. Portal internetowy atlatszo.hu podał, że przesłuchano blisko 300 świadków i przeanalizowano 40 nagrań wideo.

Nadal nie przystąpiono do podnoszenia spoczywającego na głębokości 9 metrów wraku, w którym mogą się znajdować kolejne ofiary. Pływający dźwig będzie mógł zostać użyty do tego zadania dopiero, gdy opadnie stan wody w Dunaju. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
wypadek
Dunaj
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....