Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańsk składa wniosek 13 mln zł dotacji na zwodzony most

infoship
10.02.2017 11:38
0 Komentarzy

Gdański samorząd chciałby pozyskać z budżetu państwa 13 mlnzł – to środki niezbędne do zrealizowania budowy mostu zwodzonego na WyspęSobieszewską, inwestycji na którą kierowcy i żeglarze czekają zniecierpliwością.

Dlaczego gdański samorząd wnioskuje do MinisterstwaInfrastruktury i Budownictwa właśnie o 13 mln złotych dotacji na budowęsobieszewskiego mostu?

– Ta kwota to połowa zaplanowanych wydatków na ten rok,ponieważ finansowanie z subwencji nie może przekroczyć 50 proc. wydatków danegoroku. Z uwagi na to, że termin zakończenia prac budowlanych upływa w 2017 roku,pozyskane środki pozwolą na dokończenie tej inwestycji – mówi Izabela Kuś,zastępca dyrektora Wydziału Programów Rozwojowych UM w Gdańsku. – Wniosek zostałwysłany dziś (9 lutego -red.) drogą pocztową. Termin składania tego typudokumentów upływa jutro, a za datę ich złożenia przyjmuje się datę stemplapocztowego.

Obie kwoty: wnioskowane 13 mln i 16,6 mln złotych przyznanejuż przez państwo w ubiegłym roku, stanowią połowę wartości inwestycji. Skądwziąć resztę?

– Pozostałe środki wyasygnowane zostaną z budżet miasta -tłumaczy Izabela Kuś.

Przypomnijmy: głównego wykonawcę wyłoniono w sierpniu 2016.Zostało nim konsorcjum firm Metrostav i Vistal, które złożyło najkorzystniejszaofertę pod względem ceny oraz przedłużenia okresu gwarancji.

Cena ofertowa konsorcjum wyniosła niewiele ponad 57 mln zł(dokładnie 57 112 606,97 zł) z gwarancją do 60 miesięcy – to mniej niż miastoplanowało wydać (ok. 80 mln zł).

W styczniu 2017 r. wykonawca rozpoczął pracę od umacnianiabrzegów Martwej Wisły. Poprzedziły je badania dna rzeki i rozbiórkaopuszczonych domów wokół planowanej inwestycji, ponieważ budowa mostu łączy sięz nowym planem drogowym terenu – most na Wyspę Sobieszewską będzie częściądrogi wojewódzkiej nr 501. Zastąpi przestarzały most pontonowy.

Zanim będzie łatwiej musimy jednak uzbroić się wcierpliwość. Do czerwca na starym moście obowiązywać będzie zmienionaorganizacja ruchu, co oznacza wyłączenie jednego pasa i wprowadzeniu ruchuwahadłowego na odcinku ok. 150 metrów. Najpierw od ul. Piaskowej w kierunkuPrzejazdowa, a w miarę postępu prac, zamykane będą kolejne odcinki drogi. Przyprzejściu przez skrzyżowania możemy się spodziewać ruchu kierowanego ręcznie.

Zakończenie prac przy budowie 180 metrowego mostu planowanejest na przełomie 2017 i 2018 roku.

Komentarze