Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Gdańskie tramwaje wodne ruszą 1 maja

infoship
19.04.2015 21:14
0 Komentarzy

Gdańskie tramwaje wypłyną w pierwsze rejsy 1 maja 2015r. na dwóch liniach: F5 Żabi Kruk – Westerplatte i F6 Targ Rybny -Narodowe Centrum Żeglarstwa.  Jakinformuje portal trójmiasto.pl ? to Żegluga Gdańska przez kolejne trzy latabędzie obsługiwać linie miejskiego tramwaju wodnego. To efekt przetargu wktórym wzięły udział dwie firmy: Żegluga Gdańska, która zażądała za obsługętych linii przez trzy lata ponad 7,3 mln zł oraz Emmet Cruise z Warszawyze znacznie niższą kwotą – 4,6 mln zł.  Szacunkowa kwota przeznaczona na ten celwyniosła ponad 7,7 mln zł. W 95 proc. o wyborze decydowała cena,a w 5 proc. udzielenie rabatu na sprzedaż biletów. Ostatecznym zwycięzcą,mimo wyższej o 2,7 mln zł oferty, została znów Żegluga Gdańska. Dlaczego? ??Wykonawca Emmet Cruise nie wniósł wadium przed terminem składania ofert? -wyjaśnia Zygmunt Gołąb, rzecznik ZTM Gdańsk. Jak ustalił portal trójmiasto.pl,firma z Warszawy nie opłaciła go, bo w trakcie postępowaniazorientowała się, że w dokumentacji jest załącznik, który z górydyskwalifikuje większość wykonawców. Dotyczył o wymaganego doświadczenia. W tejsytuacji zwycięzcą została Żegluga Gdańska.

Niska frekwencja  

Linie F5 i F6 cały czas borykają się z niską frekwencją.Szacowane wpływy z biletów (bilet normalny – 10 zł, ulgowy – 5 zł, rower -5 zł) pokrywały do tej pory zaledwie 30 proc. rocznych kosztów utrzymania linii(ok. 2 mln zł). Przez ostatnie trzy lata z obu linii skorzystało jedynie69 tys. pasażerów. Najgorzej było w pierwszym roku funkcjonowania,w okresie od 5 czerwca do 30 września przewieziono 11 375 pasażerówi 270 rowerów. Rok później, od 1 maja do 30 września, liczba pasażerówzwiększyła się do 25 794, a rowerów 488. W zeszłym rokuw sumie padł rekord, bo przewieziono 31 801 pasażerów i 587rowerów. Założenia były takie, że tramwaje będą przewozić ponad 12 tys. pasażerówmiesięcznie. Dlaczego tak się nie dzieje? Pasażerowie narzekają, żeprzepłynięcie niespełna 15-kilometrowego odcinka od Targu Rybnego do NarodowegoCentrum Żeglarstwa trwa aż 2 godziny. Ponadto w początkowym okresierealizowano jedynie dwa kursy dziennie. Obecnie mają być trzy.  Od samego początku mieszkańcy apelowali też,by na trasie linii F6 do NCŻ, dodano przystanek przy Wyspie Sobieszewskiej, tymbardziej, że część przystanków tej linii jest zlokalizowana w miejscachmało atrakcyjnych, bez zaplecza, i często nie ma tam żadnych pasażerów.

Od 1 maja do 30 września

ZTM chce to zmienić w tym roku i planuje też większąpromocję obu linii. W ramach własnego budżetu przygotowuje ulotkidotyczące rejsów oraz ilustrowane książeczki opisujące przebieg obu trasw czterech językach: polskim, angielskim, niemieckim oraz rosyjskim.Książeczki mają być dystrybuowane na pokładach jednostek, podobnie jak ulotki,które trafiają do mieszkańców i turystów również za pośrednictwem m.in.Gdańskiej Organizacji Turystycznej. Kursy tramwajów linii F5 i F6rozpoczną się w piątek 1 maja i będą trwały do 30 września. W ramachwłasnej działalności Żegluga Gdańska wystartuje 1 maja z rejsamiz Gdańska na Hel, z Gdańska do Sopotu, z Sopotu na Hel i zGdyni na Hel. Od 1 maja 2015 roku rejsy będą w weekendy oraz w takzwane „długie weekendy”. Od 1 lipca będą kursować codziennie do dnia31 sierpnia 2015 roku. Ceny od 20 do 35 zł, opłata za rower 5 zł. Dalsze szczegóły TUTAJ

Komentarze