TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Gdyński Publiczny Terminal Promowy rośnie w oczach
InfoShip.pl - Opublikowano: 22.09.2020 21:00:25
Gdyński Publiczny Terminal Promowy rośnie w oczach; fot. Tadeusz Urbaniak / Port Gdynia

Na terenie Port Gdynia toczą się intensywne prace na budowie Publicznego Terminalu Promowego.

Wybetonowany został II odcinek estakady prowadzącej na górną rampę najazdową na prom, następnie położony został beton w celu wyrównania konstrukcji. Terminal zostanie wyposażony w nowoczesne urządzenia pozwalające na dostosowanie ramp i galerii pasażerskiej do różnej wielkości i typów statków, co istotnie ułatwi poruszanie się pasażerom pieszym i kołowym.

W zakresie hydrotechnicznym trwają prace umocnieniowe dna, konstrukcji żelbetowej rampy ro-ro oraz nabrzeża Polskiego.

Kolejny etap

W środę, 16 września na terenie budowy publicznego terminalu promowego w Porcie Gdynia rozpoczęto betonowanie II odcinka estakady prowadzącej na górną rampę najazdową na prom. Przez 20 godzin trwały prace przy użyciu dwóch dużych pomp, które poprzez wysięgniki o długości 56 i 48 metrów dostarczyły 912 m3 betonu konstrukcyjnego na ustrój nośny nr 1 estakady.

Budowa publicznego terminalu promowego to największa od 50 lat inwestycja realizowana w gdyńskim porcie. Obiekt umożliwi przyjmowanie większych promów o długości do 240 m oraz skróci czas związany z zawinięciem statku do portu. Terminal zapewni obsługę transportu promowego w systemie dwupoziomowym na jednym stanowisku promowym oraz obsługę ruchu pasażerskiego poprzez galerię łączącą budynek terminalu ze stanowiskiem promowym. Poza tym "publiczny" oznacza, że w jednym miejscu będą dostępni różni operatorzy promowi.


Bezpośredni dostęp do intermodalnego terminalu kolejowego umożliwi także obsługę ładunków intermodalnych. Nowy terminal promowy połączony będzie z międzynarodowym układem komunikacyjnym poprzez: ulice Polską i Janka Wiśniewskiego, Trasę Kwiatkowskiego i Obwodnicę Trójmiasta oraz Autostradę A1.

Perła regionu

Nowy terminal będzie jednym z najnowocześniejszych tego typu obiektów w basenie Morza Bałtyckiego i będzie zlokalizowany blisko centrum miasta. Cała inwestycja wpisuje się w ideę "Green Port", która eliminuje zanieczyszczenia środowiska. Wynika to z możliwości zasilania promów w czasie postoju prądem, a to dzięki specjalnym urządzeniom, pozwalającym na czerpanie energii elektrycznej bezpośrednio z lądu. Taka technologia umożliwi wyłączenie silników i agregatów podczas postoju.

Sam terminal zostanie wyposażony w nowoczesne, przygotowane specjalnie dla Portu Gdynia urządzenia pozwalające na dostosowanie ramp i galerii pasażerskiej do różnej wielkości i typów statków, co istotnie ułatwi wejście, jak i zejście ze statku pasażerom pieszym i zmotoryzowanym.

Projekt jest współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020, a całkowity koszt projektu wynosi ponad 289 mln zł. Zakończenie budowy powinno nastąpić w połowie przyszłego roku.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
prom
Port Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....