Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Kolejny odcinek bulwarów wiślanych w Warszawie

infoship
22.03.2016 08:09
0 Komentarzy

Do przetargu zgłosiło się pięciu oferentów, za swoje usługioczekiwali od 65,8 mln zł do 81,2 mln zł. Najtańszą ofertę, a zarazemnajkrótszy czas realizacji, 11 i pół miesiąca, przedstawiła firma Skanska S.A.

Do przetargu ?Roboty budowlano-montażowe dla zadania inwestycyjnego: Zagospodarowanie lewobrzeżnego bulwaru Wisły ? etap 1 ? odcinek 1.2? zgłosiło się pięciu oferentów. Wykonawcy za dokończenie bulwarów chcieli od 65 802 013,13 zł do 81 178 770,00 zł. Najtańszą ofertę, a zarazem najkrótszy czas realizacji przedsięwzięcia przedstawiła firma Skanska S.A. Bulwary zostaną dokończone w ciągu 11 i pół miesiąca. Podobnie jak pozostali oferenci wykonawca prac zaoferował 60 miesięcy gwarancji na swoją pracę. Link do informacji o wyborze najkorzystniejszej oferty.

Pozostałe oferty w przetargu złożyli (w kolejności alfabetycznej): IDS-BUD S.A., Mostostal Warszawa S.A., Strabag Sp. z o.o. oraz konsorcjum Warbud S.A. i Eurovia Polska S.A.

„Mam nadzieję, że zgodnie z deklaracjami wykonawcy, ponowych bulwarach będziemy mogli się przejść już latem przyszłego roku.Dokończenie tej inwestycji to dla nas jeden z priorytetowych projektów.Będziemy z uwagą śledzić postęp prac i nadzorować wszystkie etapy robót” ?wskazał cytowany w komunikacie prasowym ratusza wiceprezydent stolicy MichałOlszewski.

Odcinek od mostu Świętokrzyskiego do mostuŚląsko-Dąbrowskiego mierzy blisko 1,2 km. Powstanie tu m.in. promenadaspacerowa, ścieżka rowerowa oraz dziewięć parterowych pawilonów usługowych.

Przebudowa całych bulwarów jest podzielona na kilka etapów.Latem ub.r. został otwarty pierwszy odcinek – bulwar Jana Karskiego (od ul.Boleść do Mostu Śląsko-Dąbrowskiego). Drugi odcinek to bulwar biegnący właśnieod Mostu Śląsko-Dąbrowskiego do Centrum Nauki Kopernik, trzeci to odcinekmiędzy mostem Świętokrzyskim z pomnikiem Syreny do wysokości ul. Tamka orazbulwar Bohdana Grzymały-Siedleckiego aż do Portu Czerniakowskiego.

W trakcie realizowania pierwszego etapu przebudowy bulwarówmiasto odstąpiło od umowy z wykonawcą budowy – Hydrobudową Gdańsk. Ratusztłumaczył, że powodem tej decyzji było zawarcie przez Hydrobudowę cesjiwierzytelności bez zgody inwestora, niezgłoszenie podwykonawców zgodnie zkontraktem i brak gwarancji terminowego ukończenia budowy. Aby jak najszybciejdokończyć prace na pierwszym odcinku, ratusz zdecydował, że przeprowadzi jemiejski zakład budżetowy – Zakład Remontów i Konserwacji Dróg.(PAP)

Komentarze