TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Koniec sezonu żeglugowego 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze
- Opublikowano: 04.12.2018 15:07:48
Koniec sezonu żeglugowego 2018 na Kanale Gliwickim i Odrze

Zakończył się sezon żeglugowy 2018 na kanale Gliwickim i Odrze. Z Gliwickiego Portu w kierunku Wrocławia wypłynęło w sumie 421 barek z węglem energetycznym. Łączna ilość surowca dostarczonego do wrocławskiej elektrociepłowni drogą wodną wyniosła 206 808 ton, o 63% więcej niż w poprzednim sezonie żeglugowym. Ładunek został dostarczony do Portu w 105 pociągach, a łączna ilość przeładowanych wagonów wyniosła 3 834 sztuk.

Dostarczenie energetycznego paliwa do elektrociepłowni we Wrocławiu to intermodalny łańcuch logistyczny wykorzystujący 2 gałęzie transportu: kolejowy i wodny śródlądowy. Za organizację całej drogi przewozu węgla odpowiada Grupa Kapitałowa OT Logistics, lecz w realizację procesu zaangażowanych jest kilku podwykonawców. Węgiel pochodzący z gliwickiej kopalni Sośnica jest przewożony do gliwickiego portu transportem kolejowym. Przewoźnikiem na tym odcinku jest narodowy operator PKP Cargo SA, a spedytorem firma Rentrans International Spedition Sp. z o.o. Przeładunkiem węgla z wagonów na barki zajmuje się Śląskie Centrum Logistyki S.A., które jest zarządcą portu w Gliwicach. Żegluga po kanale gliwickim i Odrze to już domena firmy OT Logistics S.A. największego armatora śródlądowego w Polsce.

- Tegoroczny sezon żeglugowy na Odrze był bardzo udany. Dzięki współpracy ze Śląskim Centrum Logistyki oraz naszymi partnerami zwiększyliśmy wolumen przeładunków o 63% r/r do ok 207 tys. ton. Cieszy nas szczególnie fakt, że regularne transporty towarowe powróciły na Odrę i Kanał Gliwicki. Wciąż jednak wykorzystujemy potencjał dróg śródlądowych w niewielkim stopniu. Liczymy na to, że inwestycje związane z użeglownieniem Odrzańskiej Drogi Wodnej, takie jak niedawne ukończenie stopnia wodnego w Malczycach, przełożą się na większą liczbę przewozów, także na dłuższych trasach – mówi Andrzej Klimek, wiceprezes OT Logistics.

- Nasze możliwości przeładunkowe towarów masowych są znacznie większe niż wspomniane 207 tyś ton węgla i sięgają ok. 1 mln ton rocznie. Sukcesywnie modernizujemy nasze żurawie portowe oraz naszą infrastrukturę. Jesteśmy również gotowi na inwestycję w nowy sprzęt przeładunkowy, jeśli będzie taka potrzeba – dodaje Robert Goc, Dyrektor ds. Rozwoju w Śląskiego Centrum Logistyki S.A.

Dalsza perspektywa

Na podkreślenie zasługują kolejne działania dążące do poprawy warunków nawigacyjnych na Odrze. 19 listopada 2018 r. w siedzibie Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odbyło się spotkanie, na którym minister Marek Gróbarczyk zainicjował podpisanie listu intencyjnego w sprawie budowy nowych stopni wodnych.

Jak zaznaczył minister, przygotowania do modernizacji Wisły i Odry jest są na zaawansowanym etapie. Nowe stopnie wodne w środkowym biegu Odry w połączeniu z kanałami żeglugowymi Odra-Szprewa oraz Hawela-Odra pozwolą na regularną żeglugę z Gliwic do Szczecina oraz Świnoujścia.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....