Koszalin zamówił statek pasażerski. Na sezon 2021

infoship
10.02.2020 13:30
0 Komentarzy

31 stycznia MZK Koszalin podpisał umowę na zaprojektowanie,wybudowanie i dostawę wraz z wyposażeniem nowego statku pasażerskiego, którypływał będzie po jeziorze Jamno.

Statek pasażerski typu katamaran, o napędzie hybrydowym,przeznaczony będzie do transportu pasażerów przez Jezioro Jamno, pomiędzyprzystankami Jamno Przystań – Unieście II Przystań.

Pływająca hybryda

Poszycie kadłuba statku, a także pokład i nadbudówka będąwykonane ze stopów aluminium. Hybrydowy napęd statku będą stanowiły dwa rodzajesilników: elektryczny, zasilany z baterii litowo-jonowych oraz spalinowy.

Część pasażerska statku będzie podzielona na część zadaszonązamkniętą, część zadaszoną otwartą oraz część niezadaszoną otwartą, którabędzie obejmować maksymalnie 25% przestrzeni pasażerskiej i znajdowała siębędzie w tylnej części statku.

Szacowany czas trasy Jamno – Unieście to ok. 15 minut. MZK planujeaby statek zastąpił uruchamianą w sezonie letnim linię autobusową nr 1.Kursowanie statku będzie dopasowane do kursujących linii autobusowych.

Po trzech przetargach ostaniecznie MZK Koszalin wybrał ofertęzłożona przez ALUMILEX Gdynia PPUHR Sikorski Andrzej, ul. Janowska 36, 81-017Gdynia:

  • cena oferty – 3.665.400,00 zł brutto

  • okres gwarancji: 24 miesiące;

  • planowany termin dostawy statku: 30 maj 2021 roku.

Dane techniczne

Liczba pasażerów max: 120 (wraz z załogą)

Miejsca siedzące: min 100

Miejsca na rowery: 7

Miejsca dla wózków dziecięcych i wózków inwalidzkich 1+1

Wymiary główne:

Długość całkowita: 19-21 m

Szerokość całkowita: 4,5-5,5 m

Zanurzenie kadłuba do KLW: do 0,60 m

Komentarze