TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Kraków: tramwaj wodny wraca w maju
RADIO KRAKÓW - Opublikowano: 25.04.2015 15:40:34
Kraków: tramwaj wodny wraca w maju

Jak podaje Radio Kraków, 1 maja na wody Wisły ponownie wypłynie Krakowski Tramwaj Wodny. Do tej pory ta turystyczna atrakcja nie była zbyt popularna. Rocznie korzystało z niej od 10 do 12 tysięcy turystów. To za mało, by tramwaj wodny przynosił zysk. Operator tramwaju wodnego otwarcie przyznaje, że choć to świetny pomysł, w Krakowie nie do końca się udał.

- Tramwaj cieszy się powodzeniem, gdy jest ładna pogodna, a gdy jest brzydka zaczyna się problem, bo są koszty a nie ma zysków ? w wypowiedzi dla Radia Kraków przyznawał Marcin Królczyk, prezes Krakowskiego Klubu Wodnego Wir, operator tramwaju wodnego. Utrzymanie tramwaju wodnego kosztuje rocznie 180 tysięcy złotych.

Zdaniem Królczyka, by tramwaj stał się popularny, musi się sporo zmienić. "Tramwaj powinien być dotowany przez miasto, powinny pojawić się większe tramwaje by przy ładnej pogodzie mogły zabrać nie 12 a 50 osób i powinien powstać przystanek przy Wawelu, bo to najbardziej atrakcyjne miejsce" ? mówi Królczyk.

Jerzy Sasorski, rzecznik Zarządu Infrastruktury Sportowej odpowiada, że dotacja nie wchodzi w grę, bo zgodnie z umową zawartą z operatorem miasto ma do tej atrakcji nie dokładać. ZIS nie wyklucza natomiast utworzenia przystanku wodnego przy Wawelu. ?To kwestia środków. Zbadamy, czy taki przystanek może się tam znajdować" ? mówi dla Radia Kraków Sasorki i przyznaje, że promocja tramwaju mogłaby być większa, ale nie ma na to pieniędzy.

Tramwaj wodny działa od 2009 roku. Kosztował 2 miliony 800 tysięcy złotych (1 milion 800 tysięcy pozyskano z Unii Europejskiej). Obsługuje trzy linie. 

Linia 1 kursuje od wtorku do niedzieli, średnio co godzinę na trasie: Galeria Kazimierz ? Most Kotlarski ? Kazimierz ? Most Piłsudskiego ? Paulińska ? Most Grunwaldzki ? Most Dębnicki ? Dom Papieski ? Salwator.  Bilet normalny na linię 1 kosztuje 8 złotych, ulgowy - 6 złotych, rodzinny - 20 zlotych, przewóz roweru - 3,50 złotego 

Linia 2 kursuje w soboty, niedziele i święta na trasie Kazimierz - Most Piłsudskiego ? Paulińska ? Most Grunwaldzki ? Most Dębnicki ? Dom Papieski ? Salwator ? Tor Kajakowy ? Tyniec Klasztor. 

Linia 3 kursuje tylko w niedziele na trasie Kazimierz ? Most Kotlarski ? Galeria Kazimierz ? Stopień Dąbie ? Most Wandy. Bilet normalny na linie 2 i 3 kosztuje 25 złotych, ulgowy - 15 złotych, przewóz roweru - 10 złotych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kraków
tramwaj wodny
Wisła
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....