TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Lotos wejdzie w rozbudowę portu w Gdańsku?
PAP / INFOSHIP.PL - Opublikowano: 10.06.2019 13:30:11
fot. Lotos

Grupa Lotos rozważymy swój udział w rozbudowie Portu Gdańsk - poinformował PAP jej wiceprezes ds. inwestycji i innowacji Patryk Demski. Dodał, że alternatywą może być budowa własnego nabrzeża i terminalu na Martwej Wiśle.

Wiceprezes Grupy Lotos ds. inwestycji i innowacji Patryk Demski poinformował PAP, że "po zakończeniu Projektu EFRA (Efektywnej Rafinacji - PAP) Grupa rozważy swój udział w projekcie rozbudowy portu zewnętrznego realizowanego w Porcie Gdańsk".

"Na projektowanych nabrzeżach moglibyśmy umiejscowić infrastrukturę wykorzystaną do obsługi wielkiego frachtu morskiego. Alternatywą zwiększenia wydajności logistycznej, może być budowa własnego nabrzeża i terminalu na Martwej Wiśle. Eksperci Lotosu analizują trendy rynkowe i próbują zdefiniować możliwości, jakie stoją przed Grupą po zakończeniu Projektu EFRA" - poinformował. Ocenił, że dzięki tej instalacji, spółka mogłaby m.in. zwiększyć produkcję paliw bunkrowych dla statków.

Wiceprezes zaznaczył, że po uruchomieniu projektu EFRA, Grupa chciałaby rozwinąć swoją ofertę dot. rynku paliw alternatywnych. "To paliwa gazowe - LNG, CNG, LPG - ale również i wodór, który w rafinerii dobrze znamy" - mówił.

Dodał, że teraz działalność Grupy opiera się na dwóch filarach - poszukiwaniu, wydobyciu i dostarczaniu gazu i ropy naftowej oraz produkcji rafineryjnej. "Być może potrzebna nam jest "trzecia noga", którą będzie np. energetyka, a może gazomobilność, LNG" - ocenił.

Demski zauważył, że "naturalną przewagą" Lotosu jest nadmorskie położenie. "Myślę o obsłudze wielkich frachtów czy budujących się wokół nas ogromnych inwestycjach w zakresie logistyki morskiej" - powiedział.
Grupa Lotos poinformowała niedawno, że opóźnia o miesiąc - do 30 czerwca - uruchomienie części kompleksu EFRA - instalacji opóźnionego koksowania DCU.

Grupa podała, że jej spółka zależna Lotos Asfalt podpisała z generalnym wykonawcą projektu EFRA aneks, zgodnie z którym termin osiągnięcia stanu gotowości do rozruchu Kompleksu Koksowania - DCU wraz z instalacjami towarzyszącymi - zostaje przesunięty o 30 dni - do 30 czerwca. Jako powód podano dążenie Lotos Asfalt do "zapewnienia bezspornej gotowości technicznej Kompleksu Koksowania do prowadzenia prac rozruchowych i uruchamiania instalacji".

W ramach EFRA (od efektywna rafinacja) działają już dwie instalacje - HGU (wytwarzanie wodoru) oraz HVDU (próżniowej destylacji hydrowaxu - parafinowej frakcji z hydrokrakingu).

Lotos to polska grupa kapitałowa, której działalność ma strategiczne znaczenie dla krajowego i europejskiego bezpieczeństwa w sektorze energii oraz polskiej gospodarki. Lotos wydobywa gaz ziemny i ropę naftową w Polsce, Norwegii oraz na Litwie. Lotos to także sieć blisko 500 stacji paliw, zlokalizowanych przy autostradach i drogach ekspresowych, aglomeracjach i wielu miejscowościach na terenie całego kraju. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Port Gdańsk
Lotos
port
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....