TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski otwarty [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 14.11.2018 18:00:28
Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski otwarty [FILM]; Grzegorz Mehring/gdansk

W sobotę, 10 listopada, po raz pierwszy można było przejść i przejechać przez most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski.

Most 100-lecia Odzyskania Niepodległości Polski nad Martwą Wisłą powstał dzięki współpracy rządu z samorządem, dlatego m.in. wielokrotnie mówiono o tym, że inwestycja ta powstała ponad politycznymi podziałami. W uroczystości otwarcia udział wzięli m.in. prezydent Gdańska Paweł Adamowicz oraz wojewoda pomorski Dariusz Drelich.

- Jesteśmy bardzo szczęśliwi, że udało się oddać nowy most do użytkowania przed 11 listopada. Pięćdziesiąt procent budowy tego mostu zostało sfinansowane z budżetu państwa i teraz na ręce wojewody składam podziękowanie za wsparcie budowy. Druga połowa, została sfinansowana przez nas, mieszkańców Gdańska. Teraz możemy razem cieszyć się i korzystać z nowego mostu, który mam nadzieję, będzie służył nam długo - mówił otwierając nowy obiekt prezydent Adamowicz.

- Pamiętam, jak dwa lata temu wkopywaliśmy tutaj pierwszą łopatę na budowę mostu, a teraz możemy otworzyć nową przeprawę przez Wisłę - dodawał Dariusz Drelich. - Czekaliśmy wiele lat na nowy most. Teraz ten stary most pontonowy może przejść do historii. A korzystać będziemy z nowoczesnego mostu.

- Było wiele wątpliwości, ale udało się - mówiła Magdalena Kołodziejczak, Pruszcz Gdański. -To była naprawdę bardzo trudna inwestycja. Gratuluję Miastu Gdańsk i cieszę się też, że odrobinka tego sukcesu spada na nas. Dzięki informacji o budowie mostu zainteresowanie terenami wzdłuż Martwej Wisły znacznie wzrosło.

Most w szczegółach

Most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Od 1973 roku prowadzi tam most pontonowy. Nowy most zwodzony ma 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5 m. Jest to największy i najbardziej nowoczesny most zwodzony w Polsce. Jego czas otwierana wyniesie zaledwie 150 sekund, co znacznie usprawni dojazd na Wyspę Sobieszewską. Od momentu zamknięcia szlabanów do podniesienia przęseł operacja trwać będzie do 5 minut.

Sterowanie mostem odbywać się będzie z pulpitu znajdującego się w nowym budynku technicznym obsługi mostu. Dla sterowania mostem powstało specjalne oprogramowanie. Umożliwi to bezpośredni nadzór nad podnoszeniem i opuszczaniem klap przęsła w trakcie otwierania i zamykania mostu. W razie awarii w dostawie prądu, energię elektryczną niezbędną do uruchomienia mostu zapewni agregat prądotwórczy zlokalizowany obok budynku technicznego obsługi mostu. Pod zamkniętym mostem przepływać będą mogły statki mierzące do 5 metrów, ale co ważne uzależnione to będzie także od poziomu wody. Most będzie oświetlony na specjalnej rampie, tak by światło padało na zwodzoną część.

Budowa przeprawy rozpoczęła się we wrześniu 2016 roku. Zwodzona konstrukcja mostu powstawała w Gdyni, skąd barkami została przetransportowana do Gdańska. Był to zdecydowanie najtrudniejszy etap budowy. Przęsła zwodzone mostu były przewożone na specjalnym pontonie-barce, który może jednocześnie przetransportować 8 tys. ton. Każde z przęseł waży ponad 300 ton. Ich rozpiętość wynosi niecałe 60 metrów. Gdy konstrukcja przybyła do Sobieszewa rozpoczęło się montowanie siłowników, które zostały "zakotwiczone" w fundamentach. Łącznie do budowy mostu zużyto około 1447 ton stali.

Otwarcie mostu nie oznacza końca budowy. Na terenie inwestycji wciąż prowadzone będą prace, związane z dostosowaniem układu drogowego do nowego obiektu i rozbiórką starego mostu pontonowego.

Przed Gdańskiem także budowa nowej pętli i przystanków autobusowych. Prace nie mogły rozpocząć się wcześniej ze względu na usytuowanie w miejsce planowanej pętli zjazdu ze starego mostu pontonowego. Dlatego też autobusy przez jakiś czas będą jeszcze korzystać z tymczasowych przystanków. Po oddaniu do użytku nowej pętli, ZTM w Gdańsku przygotuje nową ofertę komunikacyjną, dotyczącą korekty trasy linii 186.

Koszt mostu to ponad 59 mln złotych. Część kosztów pokryło Ministerstwo Infrastruktury - ogółem 27,59 mln zł, z czego w 2016 r. prawie 16,6 mln, a w 2017 r. 10,99 mln.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Port Gdańsk
Wisła
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....