Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Na Mazury popłyniemy śluzą Guzianka II

infoship
20.10.2018 12:00
0 Komentarzy

Za blisko 26,5 mln zł do 2020 roku ma zostać wybudowana śluza Guzianka II, łącząca mazurskie jeziora Bełdany i Nidzkie – poinformowało RZGW w Warszawie. Obecna śluza Guzianka ma ponad 100 lat i jest w złym stanie technicznym.

Rzecznik prasowa Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie Urszula Tomoń poinformowała w piątek PAP, że w Rucianem-Nidzie podpisano umowę na budowę śluzy Guzianka II.

-„Istniejąca śluza Guzianka została wybudowana w 1879 roku i stanowi bardzo ważny węzeł komunikacyjny Szlaku Wielkich jezior Mazurskich. W sezonie turystycznym przeprawia się tu kilkaset jednostek pływających dziennie. Obiekt jest obecnie w złym stanie technicznym, jego modernizacja wymaga całkowitego zamknięcia, a co za tym idzie wyłączenia ruchu żeglugowego” – podała PAP Tomoń i dodała, że w związku z tym przygotowano projekt budowy nowej śluzy tzw. Guzianki II, która obsłuży ruch podczas remontu istniejącej śluzy, a docelowo przejmie część ruchu żeglugowego między jeziorami Bełdany i Nidzkie.

-„Przedsięwzięcie, to nie tylko budowa śluzy, ale też prace przy udrożnieniu szlaku wodnego na przesmyku jezior Mikołajskie – Tałty i przebudowa nabrzeża Jeziora Ryńskiego w Rynie” – podała Tomoń i dodała, że roboty budowlane potrwają do 30 czerwca 2020 roku, a ich koszt wynosi 26 mln 437 tys. zł.

-„Przekazanie decyzji na użytkowanie śluzy nastąpi do 30 listopada 2020 roku” – podano w komunikacie o inwestycji.

Budowa śluzy Guzianka II i inne inwestycje objęte tym projektem będzie realizowana w ramach współpracy i partnerstwa kilku instytucji Wód Polskich Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Warszawie, gminy Mikołajki, Ryn, Ruciane-Nida, Pisz, Mikołajki i miasta Giżycko, a jego liderem jest Stowarzyszenie Wielkie Jeziora Mazurskie.

-„Projekt ten ma na celu zwiększenie walorów turystycznych regionu, dzięki poprawie infrastruktury szlaków wodnych oraz podkreśleniu walorów i dziedzictwa naturalnego regionu” – dodała Tomoń.

Szlak żeglugowy Wielkich Jezior Mazurskich jest unikalny w skali Europy i świata. System połączonych kanałami jezior liczy ponad 100 km. Od wielu lat Mazury przyciągają miłośników żeglarstwa z całego świata. (PAP)

Komentarze