TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Na Śląsku o planach połączenia Dunaju, Odry i Łaby
InfoShip.pl - Opublikowano: 04.04.2017 11:07:50
Plany żeglownego połączenia Dunaju, Odry i Łaby

Pod koniec marca br., w Sali Sejmu Śląskiego odbyło się polsko-czeskie spotkanie konsultacyjne w sprawie prac nad studium wykonalności dla żeglownego połączenia Dunaj-Odra-Łaba.

W spotkaniu, którego gospodarzami są wojewoda śląski Jarosław Wieczorek i wojewoda opolski Adrian Czubak, udział wzięli przedstawiciele Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej, Ministerstwa Transportu Republiki Czeskiej, Opolskiego i Śląskiego Urzędów Wojewódzkich, czeski wykonawca studium oraz eksperci Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej i Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gliwicach. Obecny był też II wicewojewoda śląski Mariusz Trepka.

- Żegluga śródlądowa przez ostatnich kilkadziesiąt lat była bardzo zaniedbana. Rada Ministrów podjęła decyzję o tym, aby przygotować kompleksową strategię wodnych dróg śródlądowych w Polsce, która wiąże się z podobnymi planami w Europie ? mówił wojewoda śląski Jarosław Wieczorek, otwierając spotkanie. Wojewoda podkreślił, że w projekt ten zostanie zainwestowanych w perspektywie kilkunastu lat ok. 100 mld złotych. ? Życzyłbym sobie, by po latach wspominali Państwo ten dzień jako jeden z początkowych, ale przełomowych momentów dla żeglugi śródlądowej ? powiedział wojewoda Jarosław Wieczorek.

Polska chce aktywnie uczestniczyć w inicjatywach na rzecz rozwoju transeuropejskich korytarzy transportowych. W czerwcu ubiegłego roku rząd przyjął "Założenia do planów rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2016-2020 z perspektywą do roku 2030". Strategia rozwoju wodnych dróg śródlądowych zakłada rewitalizację Odrzańskiej Drogi Wodnej, przywrócenie żeglowności Wisły od Warszawy do Gdańska oraz połączenie Odry, Noteci, Wisły i Bugu. Program obejmuje również budowę Kanału Śląskiego łączącego Wisłę i Odrę. Na dofinansowanie mogą liczyć dwie największe polskie rzeki: Odra, na całej długości i Wisła między Warszawą a trójmiejskimi portami. Pierwsze efekty programu będą widoczne na Odrze do 2019 roku. Koszty inwestycji pokryją m.in. samorządy, firmy energetyczne i prywatni przedsiębiorcy. Część środków będzie pochodzić od zagranicznych instytucji.

Priorytetem jest też połączenie, we współpracy z południowymi sąsiadami, Odry, Łaby i Dunaju. Na zlecenie Ministerstwa Transportu Republiki Czeskiej od lipca 2016 r. trwają prace nad studium wykonalności dla połączenia Dunaj-Odra-Łaba na terenie Republiki Czeskiej oraz na odcinkach przygranicznych krajów sąsiednich (w Polsce od granicy polsko-czeskiej do Koźla). Celem opracowania jest oszacowanie potencjalnych kosztów i korzyści realizacji tego projektu w wariancie "Łabskim" (zachodnim ? łączącym rzekę Morawę z Łabą w okolicach Pardubic) i "Odrzańskim (wschodnim ? obejmującym m.in. połączenie Ostrawa-Koźle). Wyniki studium mają stanowić podstawę dla decyzji rządu czeskiego o wyborze jednego z dwóch wymienionych wariantów przebiegu połączenia Dunaj-Odra-Łaba. Dla polskiej administracji czeskie opracowanie będzie jednym z dokumentów, który należy uwzględnić w studium wykonalności dla Odrzańskiej Drogi Wodnej, do którego przygotowania trwają w Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Celem dzisiejszego spotkania było uzyskanie informacji o dostępnych materiałach planistycznych w obszarze potencjalnych wariantów drogi wodnej Koźle-Ostrawa, a także o innych dokumentach mogących mieć wpływ na tworzone przez stronę czeską studium wykonalności.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Odra
Łaba
Dunaj
konferencja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....