TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Na Zalewie Szczecińskim powstały dwie wyspy [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 09.09.2020 21:00:45
Gróbarczyk: po pogłębieniu toru wodnego wzrosną możliwości szczecińskiego portu

Po pogłębieniu toru wodnego ze Szczecina do Świnoujścia możliwości przeładunkowe portu w Szczecinie wzrosną dwukrotnie – powiedział w środę, 9 września, minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

-"To jest ogromna szansa dla portu w Szczecinie. Zakładamy, że podwoimy możliwości przeładunkowe Szczecina. W ten sposób wpisujemy się w cały program rozbudowy gospodarki morskiej w zakresie eksploatacji portów, a przede wszystkim zwiększania możliwości przeładunkowych portów polskich" – powiedział w rozmowie z dziennikarzami.

Jak zauważył pogłębienie toru wodnego to jeden z elementów dużych inwestycji w zakresie polityki portowej.

-"Łącznie to jest blisko 25 mld (zł-PAP), które będą wydatkowane właśnie w ramach realizacji inwestycji w zakresie naszego całego wybrzeża. Gros tych środków będzie wydatkowanych również na Pomorzu Zachodnim. Przed nami kolejna inwestycja, która zbliża się wielkimi krokami, a więc wyłonienie wykonawcy na budowę terminala kontenerowego w Świnoujściu" – powiedział.

Dwie wyspy

Zauważył, że po zrealizowaniu tych inwestycji port Szczecin-Świnoujście będzie jednym z największych portów na Morzu Bałtyckim. "Mam nadzieję, że w całej Europie będziemy (...) odgrywać rolę lidera. Rzecz niezwykle ważna pod kątem (...) przekierowania ładunków, a przede wszystkim stworzenia możliwości przyjmowania dużych kontenerowców transoceanicznych, co jest naszym celem" – powiedział.

Minister zapewniał, że prace przy pogłębieniu idą zgodnie z harmonogramem. "Marzec 2022 r. to termin zakończenia budowy. Ten termin nie jest zagrożony" – zapewnił.

"Zaawansowanie projektu, jeśli chodzi o prace pogłębiarskie jest na poziomie 25 proc.; już ponad 6 mln metrów sześciennych urobku zostało wydobyte z planowanych około 24 mln metrów" – powiedział z kolei dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz.

Jak dodał, "w tej chwili na torze wodnym pracuje jedna pogłębiarka, która odkłada urobek, budując dwie planowane wyspy na Zalewie Szczecińskim. Już za tydzień planowane jest przybycie kolejnej pogłębiarki, a za miesiąc trzeciej. Ten sprzęt będzie pracował tutaj do końca inwestycji" – poinformował Zdanowicz.

Do 2022

Modernizacja toru wodnego Świnoujście - Szczecin obejmuje pogłębienie toru wodnego do 12,5 m na odcinku ok. 62 km, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 m oraz m.in. przebudowę skarp brzegowych, pogłębienie i poszerzenie obrotnic dla statków i budowę dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim.

Dzięki pogłębieniu toru wodnego do 12,5 metra, maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków zawijających do Szczecina zwiększy się do ok. 11 m. Oznacza to, że będą mogły wpływać dwa razy większe jednostki niż obecnie.

Wartość projektu, realizowanego przy współudziale środków unijnych, wynosi 1,4 mld zł. Inwestycja ma się zakończyć w 2022 r. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Port Szczecin
Zalew Szczeciński

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....