TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Nie ma Śląska bez Odry [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 26.10.2016 09:31:40
Nie ma Śląska bez Odry [FILM]

Panel na temat przyszłości transportu wodnego i gospodarki wodnej w Polsce i Unii Europejskiej na zakończenie VI Kongresu Małej i Średniej Przedsiębiorczości. Jednym z panelistów był Henryk Mercik, członek Zarządu Województwa Śląskiego.

-"Odra z Kanałem Gliwickim była dla nas oknem na świat i zachód. Żeglowność Odry można osiągnąć w stosunkowo krótkim czasie, ale by nabrała ono międzynarodowego kontekstu, potrzebne jest połączenie z Czechami. Wpięcie w drogę wodną Ostrawy jest absolutnie możliwe i niezbyt skomplikowane. Z Odry naturalna droga wodna wiedzie Łabą do portu w Hamburgu, a droga odrzańska nabiera wówczas ogromnego sensu. Jako samorząd województwa jesteśmy wysoce zainteresowani takimi planami i cieszymy się ,że jest on priorytetem rządu" ? powiedział Henryk Mercik, odnosząc się do planów, jakie przedstawił Marcin Białek z Departamentu Żeglugi Śródlądowej Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Rządowy plan

Przedstawiciel Ministerstwa zaprezentował najważniejsze założenia rządowej strategii rozwoju żeglugi śródlądowej. Według jej propozycji drogi wodne w Polsce zostaną dostosowane do parametrów co najmniej czwartej klasy żeglowności, zaś odrzańska droga wodna do klasy Va . Do 2030 r. w Odrzańską Drogę Wodną i budowę Kanału Śląskiego zainwestowane ma być ponad 30 mld zł. Sama Odra w ciągu czterech lat powinna być w pełni żeglowna na całej długości. Drugim priorytetowym zadaniem będzie droga wodna rzeki Wisły (tzw. E-40). Do 2030 r. w dolnym odcinku tej rzeki pomiędzy Gdańskiem a Warszawą wybudowanych zostanie 9 stopni wodnych z elektrowniami oraz stopień wodny w Niepołomicach na górnej Wiśle. Kolejnymi inwestycjami w ramach strategii będą: droga E-70, łącząca Kostrzyn nad Odrą z Wisłą oraz droga E-40 pomiędzy Warszawą a Brześciem.

-"Jako pragmatyk uważam, że plany udrożnienia Odry są realne i w tym kierunku powinniśmy zmierzać. Dla województwa drogi wodne są sprawą kluczową, a województwo śląskie jest początkiem drogi odrzańskiej, łącznikiem we wszystkich kierunkach. Rozwój korytarzy transportowych nie jest zrównoważony, ponieważ kiedyś postawiono na budowy autostrad i zbyt dużo transportujemy drogami. Autostrady są ważne, ale nie dają nam szczególnie wiele pod względem potencjału gospodarczego. Nie możemy zapominać także o znaczeniu ekologicznym ? transport wodny jest pod względem sprzyjania środowisku naturalnemu najkorzystniejszy" ? mówił Henryk Mercik. Głos marszałka wsparli również uczestniczący w dyskusji Józef Tobola, doradca czeskich instytucji rządowych i pozarządowych w transporcie, szczególnie dotyczącym śródlądowych dróg wodnych, Sven Erichson, przedstawiciel Izby Przemysłowo-Handlowej w Magdeburgu oraz dr Jan Pyś, dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu.

Uczestnicy dyskutowali także o zamiarach Chin, które chcą zbudować nowy szlak jedwabny oparty o transport kolejowy ? tor tego szlaku kończyłby się w Łodzi. Chińczycy planują także transport swoich towarów poprzez porty Morza Czarnego drogą wodną Dunaju. Plany Państwa Środka, zdaniem panelistów, stanowią realne zagrożenie dla planów ponownego ożywienia transportu na Odrze i Łabie.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MGMiŻŚ
Odra
konferencja

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....