Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Nowy sezon ? nowe ujście Wisły

infoship
12.04.2016 09:26
0 Komentarzy

Pod koniec zeszłego roku zakończono prace budowlane naujściu Wisły. Ich koszt wyniósł 50 mln zł. Było to najpoważniejsze zadanieinwestycyjne projektu ?Kompleksowe Zabezpieczenie Przeciwpowodziowe Żuław ?Etap I ? Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Gdańsku?.

Wschodni brzeg ujścia Wisły sięga teraz o 200 m dalej w głąbZatoki Gdańskiej. Sama realizacjainwestycji trwała trzy lata, ale inwestor, Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnejw Gdańsku, przygotowania do robót prowadził już w 2007 r. Prowadzone podczasprzebudowy prace dotyczyły remontu obu kierownic: wschodniej na odcinku ok. 600m i zachodniej ok. 550 m (wraz z wykonaniem głowicy) oraz na wydłużeniukierownicy wschodniej o 200 m (wraz z wykonaniem głowicy).

Kierownice to przypominające falochrony konstrukcje mającena celu kierowanie nurtu (stąd nazwa), a wraz z nim niesionego materiału, dalejw morze. Są przedłużeniem brzegów przekopu ujścia Wisły. Dodatkowo kierownicekoncentrują nurt rzeki, zwiększając jego siłę, co pozwala skuteczniej wynosićosady i lód. Zbudowane są z betonowych segmentów wielkości małego domujednorodzinnego, wypełnionych kamieniami i piaskiem. Konstrukcja sięga 6 metrówpod poziomem wody. Głowice wzmacniają konstrukcję budowli, chroniąc ją przedniszczącym wpływem sił natury.

Ostatnie prace remontowe prowadzono w tym miejscuczterdzieści lat temu, od tego czasu obiekty te zostały zniszczone przez erozjęi pochód lodów.

Ujście w panoramie

Zapraszamy do obejrzenia panoramicznych prezentacji ujściaWisły. Każdą panoramę można przybliżać w celu obejrzenia szczegółów i obracać wdowolną stronę. Służą do tego regulatory widoczne u dołu obrazu.

Komentarze