Odrzańskie statki rozpoczęły sezon 2018

infoship
16.04.2018 07:08
0 Komentarzy

W połowie kwietnia ruszył piąty sezon wodniacki dlasamorządowych statków wycieczkowych pływających po Środkowej Odrze w woj.lubuskim i dolnośląskim. Jedną z nowości są rejsy między 10-oma nowymiprzystaniami – poinformował PAP prezes Stowarzyszenia Odra dla Turystów ŁukaszKozłowski.

Kozłowski wyjaśnił, że do tej pory statki korzystały naobsługiwanym odcinku Odry z dziewięciu portów, teraz dochodzi jeszczedodatkowych dziesięć niedawno oddanych do użytku małych przystani, gdzie możnabędzie zacumować, wyjść czy wejść na statek.

Rejsy z portów do przystani zostały wpisane w stałyharmonogram kursowania obu jednostek, a turyści będą mogli np. popłynąć takimrejsem na plenerowy koncert, plener malarski, zwiedzanie winnicy czynadodrzańskich zabytków architektury lub choćby na wycieczkę rowerową.

Poniżej rozkłady rejsów dla Głogowa, Nowej Soli i Kostrzyna:

Zefir i Laguna

Bliźniacze statki mają 25 metrów długości i mogą zabrać ok.90 pasażerów i kilkanaście rowerów. Linia Środkowej Odry jest podzielona nadwie części. „Zefir” obsługuje porty rzeczne i przystanie międzyKrosnem Odrzańskim a Kostrzynem nad Odrą, a „Laguna” pływa międzyportami w Głogowie i Cigacicach.

Członkami Stowarzyszenia Odra dla Turystów z siedzibą wNowej Soli są samorządy: Nowej Soli (miasta i gminy wiejskiej), BytomiaOdrzańskiego, Sulechowa, Krosna Odrzańskiego, Słubic, Kostrzyna nad Odrą, Górzycy,Głogowa (woj. dolnośląskie), Siedliska, Otynia, Bojadeł, Zaboru, Czerwieńska iCybinki.

W minionym roku na obu statkach pływało łącznie 22 tys. osóbpodczas ponad 600 rejsów. Część sezonu była jednak stracona z powodu niskiegostanu rzeki.

Odrzańska przyszłość

Zgodnie z opracowaną przez MGMiŻŚ i przyjętą przez rząd wpołowie ub. roku strategią rozwoju śródlądowych dróg wodnych, na OdrzańskąDrogę Wodną (ODW) do 2020 r. zaplanowano wydatki rzędu 2,9 mld zł, a do 2030 r.- w sumie ok. 30,7 mld zł. Nowa Sól leży nad Odrą, znajduje się w niej dużyport rzeczny i stocznia.

-„Teraz jest tworzone studium wykonalności i faktycznieustalane podstawowe parametry, a to przede wszystkim WWŻ-ty, czyli najwyższawoda żeglowana, bo ona może spowodować, że cała infrastruktura krzyżująca się,czyli mosty, przejścia nad rzeką mogą się okazać zupełnie nieistotne lub nietak kosztochłonne, jak to się w pierwszej kolejności wydawało i w związku z tymta cena, która została określona na poziomie 30 mld zł jako cała Odra, możenawet być zredukowana o połowę” – zapowiada minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk. (PAP)

Komentarze