TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Pierwszy niemiecki prom na LNG
PROMYSKAT InfoShip.pl - Opublikowano: 22.12.2015 16:47:20 2 komentarze
Pierwszy niemiecki prom na LNG

Jak informuje portal PromySkat.pl - pierwszy zbudowany od podstaw prom zasilany paliwem LNG wszedł na regularną trasę w Niemczech. Jednostka obsługuje od 14 grudnia połączenie Cuxhaven-Helgoland.

Nowy prom, który służy od wczoraj osobom podróżującym pomiędzy miastem uzdrowiskowym na północy Niemiec oraz wyspą położoną na Morzu Północnym, ma 83 metry długości i 12,6 metra szerokości. Na pokład może zabrać 1048 pasażerów. Dysponuje też niewielką przestrzenią, która pozwala mu zabrać na pokład dwa kontenery o długości 20 stóp (2 TEU). Prom dodatkowo wyposażony jest we własny dźwig, który ułatwia proces załadunku.

Silnik LNG, w który wyposażono statek, pozwala mu rozwijać prędkość 20 węzłów (ok. 37 kilometrów na godzinę). Jak wyliczono, zastosowanie ekologicznego paliwa pozwoli na redukcję emisji CO2 o 570 ton (ograniczenie emisji o ok. 20 procent). Spowoduje też, że do atmosfery nie przedostanie się 15 ton związków siarki (redukcja o 99 procent) oraz 32 tony tlenków azotu (to aż 80 procent mniej niż w przypadku konwencjonalnego paliwa). Oznacza to, że prom będzie spełniał wszystkie wymogi dotyczące dopuszczalnego poziomu emisji.

Prom został ochrzczony w piątek, 11 grudnia. Podczas specjalnej uroczystości otrzymał nazwę Helgoland. Jednostka będzie pływać dla Reederei Cassen Eils. Decyzja o zamówieniu nowego, ekologicznego promu zapadła w kwietniu 2013 r. Właśnie wtedy firma wygrała kontrakt na obsługę połączenia Cuxhaven-Helgoland.

Budowa promu kosztowała 31,5 miliona euro (ok. 137 milionów złotych). Dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań, firma otrzymała dofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 4,175 miliona euro.

Firma Reederei Cassen Eils powstała w 1952 r. W swojej flocie posiada jeszcze cztery jednostki, które pływają z Cuxhaven, Bremerhaven i Büsum na wyspę Helgoland, a także pomiędzy Cuxhaven a wyspą Neuwerk. Rocznie promy Reederei Cassen Eils przewożą 230 tysięcy pasażerów.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
LNG
Niemcy
  • MichalK – 22.12.2015

    No ale to chyba powinno być na Info Ship?

  • Joachim – 28.12.2015

    my też powinniśmy zacząć inwestować w takie rzeczy. LNG to w około 95 proc. metan, w 5 proc. zawiera inne składniki. Jest więc wyjątkowo czysty, nie ma właściwości toksycznych i korozyjnych, a instalacje, w których go się używa, są bardziej trwałe. W porównaniu z olejem napędowym, ilość zanieczyszczeń emitowanych przez LNG jest trzykrotnie niższa. Wygrywa w konkurencji z LPG i CNG nie tylko pod względem ekologiczności, ale i bezpieczeństwa. Podczas jego spalania powstaje o prawie połowę mniej dwutlenku węgla niż przy spalaniu węgla kamiennego czy brunatnego. A co ważniejsze w tym kontekście, jeszcze korzystnej LNG prezentuje się w porównaniu z ciężkim olejem opałowym, czyli głównym paliwem dla statków. Polecam zajrzeć chociażby tu http://lng.edu.pl/pl/o-lng/bezpieczne-paliwo/bezkonkurencyjny-lng/

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....