Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Pierwszy niemiecki prom na LNG

infoship
22.12.2015 14:47
0 Komentarzy

Jak informuje portal PromySkat.pl – pierwszy zbudowany odpodstaw prom zasilany paliwem LNG wszedł na regularną trasę w Niemczech.Jednostka obsługuje od 14 grudnia połączenie Cuxhaven-Helgoland.

Nowy prom, który służy od wczoraj osobom podróżującympomiędzy miastem uzdrowiskowym na północy Niemiec oraz wyspą położoną na MorzuPółnocnym, ma 83 metry długości i 12,6 metra szerokości. Na pokład może zabrać1048 pasażerów. Dysponuje też niewielką przestrzenią, która pozwala mu zabraćna pokład dwa kontenery o długości 20 stóp (2 TEU). Prom dodatkowo wyposażonyjest we własny dźwig, który ułatwia proces załadunku.

Silnik LNG, w który wyposażono statek, pozwala mu rozwijaćprędkość 20 węzłów (ok. 37 kilometrów na godzinę). Jak wyliczono, zastosowanieekologicznego paliwa pozwoli na redukcję emisji CO2 o 570 ton (ograniczenieemisji o ok. 20 procent). Spowoduje też, że do atmosfery nie przedostanie się15 ton związków siarki (redukcja o 99 procent) oraz 32 tony tlenków azotu (toaż 80 procent mniej niż w przypadku konwencjonalnego paliwa). Oznacza to, żeprom będzie spełniał wszystkie wymogi dotyczące dopuszczalnego poziomu emisji.

Prom został ochrzczony w piątek, 11 grudnia. Podczasspecjalnej uroczystości otrzymał nazwę Helgoland. Jednostka będzie pływać dlaReederei Cassen Eils. Decyzja o zamówieniu nowego, ekologicznego promu zapadław kwietniu 2013 r. Właśnie wtedy firma wygrała kontrakt na obsługę połączeniaCuxhaven-Helgoland.

Budowa promu kosztowała 31,5 miliona euro (ok. 137 milionówzłotych). Dzięki zastosowaniu ekologicznych rozwiązań, firma otrzymaładofinansowanie ze środków unijnych w wysokości 4,175 miliona euro.

Firma Reederei Cassen Eils powstała w 1952 r. W swojejflocie posiada jeszcze cztery jednostki, które pływają z Cuxhaven, Bremerhaveni Büsum na wyspę Helgoland, a także pomiędzy Cuxhaven a wyspą Neuwerk. Roczniepromy Reederei Cassen Eils przewożą 230 tysięcy pasażerów.

Komentarze