TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Pogłębią tor wodny Świnoujście-Szczecin. Jesienią
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 13.05.2019 13:30:08
Pogłębią tor wodny Świnoujście-Szczecin. Jesienią

Jesienią mają rozpocząć się prace budowlane przy modernizacji i pogłębieniu do 12,5 metra toru wodnego Świnoujście-Szczecin - powiedział 13 maja w Szczecinie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Ta od lat wyczekiwana inwestycja jest obecnie w fazie projektowej - powiedział dziennikarzom Gróbarczyk. Jak dodał, "Mam nadzieję, że tak jak zakładamy, jesienią rozpoczną się roboty budowlane, bo to jest clou tej inwestycji".

Po badaniach pogłębianie

-"W tej chwili są zakończone badania geotechniczne i geofizyczne, kończą się już badania ferromagnetyczne, jak i badania batymetryczne" - powiedział dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie Wojciech Zdanowicz. "Ostatnim etapem jest jeszcze badanie geologiczne; tu już czekamy na ostatnie pozwolenia z ministerstwa środowiska" - dodał.

"Otrzymaliśmy już od wykonawcy pierwszą koncepcję projektową, którą przeanalizowaliśmy i zgłosiliśmy pewne uwagi, więc można powiedzieć jesteśmy w trakcie uzgadniania koncepcji projektowej" - powiedział Zdanowicz.

Na razie terminy przewidziane w projekcie nie są zagrożone - poinformował Zdanowicz. "Od zeszłego tygodnia, co do fizycznych prac, zaczęło się wydobywanie obiektów ferromagnetycznych w północnej części toru. Na razie nie mamy żadnych zgłoszeń, co do wydobycia jakichś obiektów niebezpiecznych" - dodał Zdanowicz.

Jak wyjaśniał, wywiad ferromagnetyczny pokazuje elementy metalowe i wykonawca musi sprawdzić, czy one nie zagrożą pracom.

Dziennikarze pytali Zdanowicz, kiedy ruszą pierwsze prace czerpalne. "Pod koniec tego roku. Na Zalewie Szczecińskim będzie wtedy można spotkać sprzęt pogłębiarski" - powiedział dyrektor urzędu.

Dredging konsorcjum

Wykonawcą inwestycji, realizowanej w trybie zaprojektuj i wybuduj, jest konsorcjum firm Dredging International nv i Van Oord Dredging and Marine Contractors bv. Umowę w tej sprawie podpisano we wrześniu 2018 r. i od tego czasu firmy mają 42 miesiące na wykonanie inwestycji.

Pogłębienie toru wodnego to długo wyczekiwana przez całą szczecińską branżę gospodarki morskiej inwestycja. Obejmuje ona pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin do 12,5 metra na odcinku ok. 62 kilometrów, z równoczesnym jego poszerzeniem do 100 metrów oraz m.in. przebudową skarp brzegowych i pogłębieniem i poszerzeniem obrotnic dla statków.

Przedsięwzięcie obejmuje także budowę dwóch sztucznych wysp na Zalewie Szczecińskim, które powstaną z urobku wydobytego podczas prac czerpalnych.

Do 11 metrów

Dzięki inwestycji maksymalne dopuszczalne zanurzenie statków zawijających do Szczecina zwiększy się do około 11 metrów (obecnie jest to 9,15 metra). Dzięki pogłębieniu do szczecińskiego portu będą mogły wchodzić statki o większym zanurzeniu bez konieczności ich odlichtunku w Świnoujściu przed dalszą drogą do Szczecina. Statek, który obecnie wchodzi z ładunkiem ok. 20 tys. ton, po pogłębieniu toru będzie mógł wejść z ładunkiem prawie dwukrotnie większym.

Projekt jest realizowany przy współudziale środków z Unii Europejskiej, w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020, a jego całkowita wartość wynosi ok. 1,4 mld zł. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Port Świnoujście
Port Szczecin
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....