PORR nowym wykonawcą tunelu w Świnoujściu!
infoship
06.08.2018 12:00
0 Komentarzy
style=text-align: justify;”>Konsorcjum firm Porr S.A. jest nowym wykonawcą tunelu pomiędzy wyspami Uznam i Wolin w Świnoujściu (Zachodniopomorskie) – poinformowała szczecińska Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Przed podpisaniem umowy na kontrakt konsorcjum, które tworzą Porr Bau GmbH, Gulermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhut A.S oraz Energopol – Szczecin S.A., będzie zobowiązane do przedłożenia odpowiednich dokumentów, w tym gwarancji należytego wykonania umowy – wynika z informacji Dyrekcji. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Ponowny wybór wykonawcy był konieczny, ponieważ wcześniej wybrana włoska firma Astaldi poinformowała, że nie podpisze umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pomiędzy wyspami. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Pierwszym z powodów niepodpisania umowy jest – zdaniem włoskiej firmy – upływ „prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót”, kolejnym – brak „rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc.” Wymieniono też duże ryzyko „wydłużania się procedur rozliczania robót dodatkowych” oraz braki w dostępie „do zasobów materiałowych i osobowych na polskim rynku”. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Konsorcjum firm Porr S.A. złożyło drugą po konsorcjum Astaldi najkorzystniejszą ofertę na kwotę ponad 793 mln zł. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Konsorcjum firm Astaldi wygrało przetarg na tunel łączący wyspy Uznam i Wolin w połowie kwietnia br. Od decyzji odwołała się firma Porr, jednak Krajowa Izba Odwoławcza wniosek oddaliła. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>W listopadzie ub. r. GDDKiA poinformowała, że komisja przetargowa wybrała konsorcjum Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A. na wykonawcę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Odwołanie od tej decyzji złożyli do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) dwaj oferenci – konsorcjum Toto oraz konsorcjum Porr. KIO uznała odwołania. Konieczne było unieważnienie poprzednich rozstrzygnięć i dokonanie ponownej oceny ofert. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Konsorcjum Toto zaskarżyło natomiast do sądu decyzję KIO w sprawie uznania odwołania złożonego przez konsorcjum Porr. Na początku marca br. Sąd Okręgowy w Szczecinie uznał tę skargę (ważność zachowało tylko rozstrzygnięcie KIO w sprawie firmy Toto). style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Świnoujście planowało wcześniej zrealizować inwestycję do końca 2021 r. Najważniejszą częścią projektu ma być tunel o długości 1,76 km, który pozwoli kierowcom przejechać pod Świną. Wartość inwestycji to ponad 912 mln zł, a dofinansowania unijnego – ponad 775 mln zł. Środki na inwestycję pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co powoduje często długi czas oczekiwania na prom, i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Rozwiązaniem komunikacyjnych problemów ma być tunel. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Świnoujście leży na kilkudziesięciu wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane – Uznam, Wolin i Karsibór. Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; żyje tu 80 proc. mieszkańców Świnoujścia. (PAP) „
style=”text-align: justify;”>Przed podpisaniem umowy na kontrakt konsorcjum, które tworzą Porr Bau GmbH, Gulermak Agir Sanayi Inşaat ve Taahhut A.S oraz Energopol – Szczecin S.A., będzie zobowiązane do przedłożenia odpowiednich dokumentów, w tym gwarancji należytego wykonania umowy – wynika z informacji Dyrekcji. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Ponowny wybór wykonawcy był konieczny, ponieważ wcześniej wybrana włoska firma Astaldi poinformowała, że nie podpisze umowy na zaprojektowanie i budowę tunelu pomiędzy wyspami. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Pierwszym z powodów niepodpisania umowy jest – zdaniem włoskiej firmy – upływ „prawie dwóch lat od przedstawienia oferty do rozpoczęcia robót”, kolejnym – brak „rzeczywistej waloryzacji kosztów robót w Polsce, które tylko w ostatnim czasie wzrosły o 30 proc.” Wymieniono też duże ryzyko „wydłużania się procedur rozliczania robót dodatkowych” oraz braki w dostępie „do zasobów materiałowych i osobowych na polskim rynku”. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Konsorcjum firm Porr S.A. złożyło drugą po konsorcjum Astaldi najkorzystniejszą ofertę na kwotę ponad 793 mln zł. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Konsorcjum firm Astaldi wygrało przetarg na tunel łączący wyspy Uznam i Wolin w połowie kwietnia br. Od decyzji odwołała się firma Porr, jednak Krajowa Izba Odwoławcza wniosek oddaliła. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>W listopadzie ub. r. GDDKiA poinformowała, że komisja przetargowa wybrała konsorcjum Astaldi S.p.A. i Ghella S.p.A. na wykonawcę tunelu łączącego wyspy Uznam i Wolin w Świnoujściu. Odwołanie od tej decyzji złożyli do Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) dwaj oferenci – konsorcjum Toto oraz konsorcjum Porr. KIO uznała odwołania. Konieczne było unieważnienie poprzednich rozstrzygnięć i dokonanie ponownej oceny ofert. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Konsorcjum Toto zaskarżyło natomiast do sądu decyzję KIO w sprawie uznania odwołania złożonego przez konsorcjum Porr. Na początku marca br. Sąd Okręgowy w Szczecinie uznał tę skargę (ważność zachowało tylko rozstrzygnięcie KIO w sprawie firmy Toto). style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Świnoujście planowało wcześniej zrealizować inwestycję do końca 2021 r. Najważniejszą częścią projektu ma być tunel o długości 1,76 km, który pozwoli kierowcom przejechać pod Świną. Wartość inwestycji to ponad 912 mln zł, a dofinansowania unijnego – ponad 775 mln zł. Środki na inwestycję pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co powoduje często długi czas oczekiwania na prom, i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Rozwiązaniem komunikacyjnych problemów ma być tunel. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna. style=”text-align: justify;”>
style=”text-align: justify;”>Świnoujście leży na kilkudziesięciu wyspach, z których tylko trzy są zamieszkane – Uznam, Wolin i Karsibór. Na wyspie Uznam znajdują się centrum administracyjno-usługowe i dzielnica nadmorska wraz z obiektami turystyczno-uzdrowiskowymi; żyje tu 80 proc. mieszkańców Świnoujścia. (PAP) „
Zostało jeszcze 90% artykułu.
Aby czytać dalej, dołącz do subskrybentów TransInfo.pl już teraz!
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
Dla indywidualnych czytelników za 15 zł rocznie, a dla firm od 99 zł rocznie! Sprawdź naszą ofertę:
-
Subskrypcja na 12 m-cy
1 adres e-mail – prywatny15.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
1 adres e-mail – firmowy99.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 5 firmowych adresów e-mail495.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
do 10 adresów e-mail990.00 zł przez 1 rok -
Subskrypcja biznes na 12 m-cy
bez żadnych limitów!1,990.00 zł przez 1 rok
Masz już subskrypcję?
Więcej z Działu Kontrakty
Więcej z Działu Pasażer
Więcej z Działu Prawo
5,5 roku więzienia za katastrofę na Dunaju
26.09.2023
Trwają prace nad ustawą o pracy na morzu
24.05.2023
Nowe przepisy dotyczące pracy marynarzy
18.11.2021
Więcej z Działu Przewoźnicy
Bydgoskie tramwaje wodne kończą sezon
09.10.2023
Rejsy Flisaka zawieszone
12.07.2023
Katamaranem po Bugu; znamy rozkład rejsów
Przewoźnicyza darmo
08.07.2023
Z powodu awarii nie pływa prom Słonka
09.06.2023
Gordalina czyli pilski tramwaj wodny znowu kursuje
Przewoźnicyza darmo
03.06.2023
Krakowski Tramwaj Wodny ponownie kursuje
Przewoźnicyza darmo
02.06.2023
Wraca poznański tramwaj wodny; startują rejsy po Warcie
Przewoźnicyza darmo
18.05.2023
Prom Młociny-Tarchomin powrócił
Przewoźnicyza darmo
02.05.2023
Więcej z Działu Producenci
Gryfia podsumowała stoczniowy rok 2019
24.01.2020
Kolejny prom – hybryda z Gdyni
16.11.2019
Rejs w dobrej atmosferze. Z Webasto
09.07.2018
Gdynia buduje prom dla Islandii
10.05.2017
Komentarze