Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Port Ustka – port z potencjałem

infoship
25.05.2018 08:00
0 Komentarzy

Ustka, za sprawą przebudowy wejścia do portu, może stać siędominującym portem nie tylko rybackim, ale i handlowym na środkowym wybrzeżu –powiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.Na realizację tej inwestycji ARiMR przyznała prawie 189 mln zł.

„Budowa nowego falochronu, budowa ostrogi, nowych miejscpostojowych to ogromne wyzwanie dla tego portu i ogromna szansa. Ustka możestać się jednym z dominujących, myślę , że dominującym portem rybackim, ale ihandlowym i rozwojowym na środkowym wybrzeżu” – powiedział we wtorek wKapitanacie Portu Ustka na konferencji prasowej minister Gróbarczyk.

Umowa o dofinansowanie opiewająca na kwotę 188 mln 897 tys.zł została podpisana w gdyńskim oddziale Agencji Restrukturyzacji i ModernizacjiRolnictwa z Urzędem Morskim w Słupsku, który będzie realizował przebudowęwejścia do portu w Ustce.

Obecny na konferencji dyrektor Urzędu Morskiego w SłupskuWłodzimierz Kotuniak powiedział, że teraz to dla urzędu „czas pracy”. ” Mamy tęumowę, mamy te pieniądze, ale jeszcze bardziej musimy zwrócić uwagę na to, byto wszystko szybko i dobrze nam wyszło. Mamy nadzieję, że pierwsze umowyzaczniemy już podpisywać za miesiąc. Za pół roku będziemy już ogłaszać przetargw formule +Zaprojektuj i wybuduj+” – powiedział Kotuniak.

Dodał, że powołał zespół, którego szefem jest kpt. MaciejJeleniewski, zastępca dyrektora ds. Inspekcji Morskiej Urzędu Morskiego wSłupsku, który będzie czuwał nad tym, by inwestycja nie utrudniłafunkcjonowania portu.

„Utrudnień nie będzie (…), ponieważ będziemy rozbudowywalifalochron Zachodni, czyli będziemy budować nowy, a na starych zasadach będziefunkcjonował port stary. Jakieś krótkie ograniczenia mogą się pojawić, ale tonie będzie rzutowało na funkcjonowanie portu” – powiedział Jeleniewski.

Umową o dofinansowanie objęty jest I etap przedsięwzięcia ,który zrealizowany zostanie do końca I kwartału 2023 r. i swoim zakresemobejmuje: zaprojektowanie i budowę nowego falochronu zachodniego o długości ok.800 m, nabrzeże przeładunkowe o długości ok. 230 m, ostrogę tłumiącą falowanieo długości ok. 85 m oraz nabrzeże cumownicze długości ok. 250 m łączące nowyfalochron Zachodni ze starym.

Znacząco ma się zmienić wielkość oraz przeznaczenie objętejinwestycją infrastruktury. Ta zakłada, że zostaną poprawione warunki cumowaniai stacjonowania jednostek rybackich na terenie portu zarówno dla tych, dlaktórych Ustka jest portem macierzystym oraz tych, które zawiną do portu, jakoośrodka morskiego. Przebudowa wejścia do Portu Ustka „umożliwi obsługę równieżdużych jednostek rybackich”.

W ramach dofinansowania wykonany zostanie także projektkolejnego etapu przebudowy, który realizowany ma być już w przyszłejperspektywie finansowania. W ramach tej inwestycji planuje się budowę nowegofalochronu Wschodniego w miejscu istniejącego wraz z przebudową nabrzeżaPilotowego oraz częściową rozbiórką starego falochronu zachodniego i budowąpochłaniacza falowania. Zaprojektowana zostanie obrotnica o średnicy ok. 200 m.(PAP)

Komentarze