TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Portowe wyniki pozwalają na inwestycje
PAP - Opublikowano: 11.03.2013 19:44:56
Portowe wyniki pozwalają na inwestycje

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA nie odczuł spowolnienia gospodarczego, a porty mają w ostatnich latach dobre wyniki - powiedział PAP prezes ZMPSiŚ Jarosław Siergiej. Wyniki przełożą się na rozwój portów, a spółka realizuje 5 inwestycji.  –„Ubiegły rok i poprzedzający go charakteryzowały się najwyższymi wynikami przeładunkowymi od roku 1984. Rok ubiegły zakończyliśmy obrotami na poziomie zbliżonym do rekordowego. W obu portach przeładowano w 2012 r. prawie 21,3 mln ton ładunków' –dodał Siergiej. Podkreślił on także, że również wyniki finansowe ZMPSiŚ SA są bardzo dobre. Zysk netto w 2012 osiągnął poziom 32 mln zł, czyli prawie o 14 mln zł więcej niż w roku 2011. 'Jest to dobra wiadomość, bo wyniki finansowe przełożą się na rozwój obu portów. Tylko w najbliższych latach inwestycje, które będziemy rozpoczynać lub kontynuować, pochłoną łącznie blisko 500 mln zł. A to oznacza, że jesteśmy jednym z największych inwestorów w regionie' –zaznaczył prezes. Jak wylicza, spółka realizuje pięć dużych inwestycji. W końcowej fazie jest inwestycja związana z budową terminalu LNG w porcie zewnętrznym w Świnoujściu, o łącznej wartości ponad 165 mln zł. Do 2014 przebudowanych zostanie ponad 30 km torów i 8 km dróg w portach. Wartość inwestycji związanej z przebudową infrastruktury drogowej to 57,5 mln zł, a infrastruktury kolejowej - odpowiednio 74 mln zł. Trwa także rozbudowa nabrzeża w rejonie obsługi towarów zbożowych w szczecińskim porcie, o wartości prawie 35 mln zł. W Świnoujściu rozbudowana zostanie południowa część portu. To zadanie o łącznej wartości prawie 98,6 mln zł, wiąże się z budową nowego stanowiska promowego na terminalu promowym w Świnoujściu.

Jak podkreśla Siergiej, wszystkie inwestycje portowe ZMPSiŚ podejmuje, by poprawiać konkurencyjność portów w Szczecinie i Świnoujściu. Aby zwiększać szanse rozwoju portów, współdziała też z operatorami portowymi i swoimi kontrahentami. –„Współpracujemy ze spółkami przeładunkowymi, konsultujemy potrzeby inwestycyjne i remontowe. Podejmujemy także wspólne przedsięwzięcia inwestycyjne, jak np. w przypadku inwestycji związanej z powstaniem terminalu kontenerowego w Szczecinie, gdzie wybudowaliśmy niezbędną infrastrukturę portową, a operator terminalu, firma DB Port Szczecin kontynuuje inwestycję dostosowującą tę infrastrukturę do potrzeb funkcjonowania terminalu' –wyjaśnia prezes. ZMPSiŚ w 2012 r. zakończył współpracę z firmą Bunge przy uruchomieniu w Świnoujściu terminalu do obsługi produktów rolno-spożywczych, a w Szczecinie z KGHM Metraco SA przy terminalu do obsługi kwasu siarkowego. Inne wspólne przedsięwzięcia to m.in. inwestycja realizowana przez Bulk Cargo Port Szczecin, związana z rozbudową infrastruktury portowej na nabrzeżu Górnośląskim, czy prowadzona przez Cronimet sp. z o.o. inwestycja mającą na celu uruchomienie w szczecińskim porcie terminalu dla metali kolorowych.

Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście S.A. jest spółką akcyjną z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Zarządza dwoma portami - w Szczecinie i Świnoujściu. Porty w Szczecinie i Świnoujściu tworzą uniwersalny, a zarazem jeden z największych kompleksów portowych na Bałtyku, położony u ujścia Odry. W porcie w Świnoujściu znajduje się przede wszystkim terminal dla suchych ładunków masowych oraz terminal promowy obsługujący połączenia ze Skandynawią. Port w Szczecinie obsługuje zarówno ładunki drobnicowe - w tym kontenery, wyroby hutnicze i ładunki wielkogabarytowe, jak również ładunki masowe - suche i płynne. Oba porty oferują także usługi przeładunkowo-składowe towarów rolno-spożywczych.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
port
Świnoujście
Szczecin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....