TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Poznań zrewitalizuje brzegi Warty
InfoShip.pl - Opublikowano: 15.07.2018 17:00:43
Poznań zrewitalizuje brzegi Warty

Tereny nadwarciańskie czeka kolejna inwestycja. Dotychczasowe umocnienia rzeki zostaną poddane gruntownej rewaloryzacji. Pozwoli to zabezpieczyć brzegi Warty przed erozją. Zmiany wpłyną też na wzrost bezpieczeństwa i poprawę estetyki.

Przedmiotem planowanej inwestycji jest rewaloryzacja ubezpieczeń betonowych skarp lewego i prawego brzegu rzeki. Prace zaplanowano na odcinku śródmiejskim - od mostu Przemysła I do rozwidlenia Warty za mostem św. Rocha. Obejmą fragment długości 2,5 km (po obu stronach rzeki będzie to łącznie 5 km). O pieniądze na remont kolejnego odcinka - do mostu kolejowego na Garbarach - miasto zamierza wystąpić do Ministerstwa Środowiska. Betonowe umocnienia nad rzeką są bowiem własnością Skarbu Państwa.

- Warta i tereny nadrzeczne dzisiaj to zupełnie inne miejsce, niż cztery lata temu. Dlatego mieszkańcy tak chętnie spędzają tu czas. Rozbudowywana jest Wartostarda oraz inna infrastruktura niezbędna do rekreacji. A dzięki rozbudowie monitoringu miejskiego i oświetlenia jest coraz bezpieczniej. Poznaniaków przyciągają też organizowane tu wydarzenia kulturalne - wylicza prezydent Poznania, Jacek Jaśkowiak. - Miasto wróciło nad rzekę, ale to nie koniec naszych inwestycji. Rewaloryzacja brzegów Warty to kolejny krok - dodaje prezydent.

Obecne umocnienia rzeki zostały wykonane pod koniec lat 60. ubiegłego wieku. Dziś są w fatalnym stanie. Nie tylko zagrażają bezpieczeństwu wypoczywających nad rzeką, ale też utrudniają uprawianie sportów wodnych.

- Betonowe elementy umocnień uległy znacznej korozji, odkrywając zbrojenia. W wielu miejscach występują spękania, wykruszenia i załamania. Stwarza to niebezpieczeństwo dla osób, przebywających nad rzeką - zauważa Mariusz Wiśniewski, zastępca prezydenta Poznania. - Zniszczenia zabezpieczeń mogą też powodować zwiększenie erozji bocznej brzegów, co pogarsza warunki przepływu wód i stanowi zagrożenie dla przyległej infrastruktury. Planowana inwestycja pomoże zahamować postępującą degradację zabudowy brzegowej. Płyty betonowe zostaną zastąpione materiałem ekologicznym. To powrót do natury.

Obecne umocnienia betonowe zostaną zastąpione koszami i materacami gabionowymi, które będą wypełnione kamieniem i wzmocnione drewnianą palisadą. Pozwoli to uelastycznić brzeg rzeki i zwiększyć jej retencję. Podstawowymi zaletami materacy są elastyczność i przepuszczalność. Odkształcone lub podmyte, dopasowują się, nie ulegając zniszczeniu. Kosze i materace po wypełnieniu ich kamieniem zostaną uzupełnione gruntem, a następnie zamknięte biomatą w celu zapewnienia właściwego porostu traw.

- Celem projektu jest zabezpieczenie brzegów rzeki przed erozją, która stwarza zagrożenie dla przyległej infrastruktury i pogarsza warunki przepływu wód wezbraniowych. Realizując inwestycje postawiono na rozwiązania proekologiczne. Wykorzystane zostaną materiały naturalne, tj. kamień i drewno. Z obecnego ekosystemu zostaną wyeliminowane płyty betonowe, które ograniczają wchłanianie wody do gruntu - tłumaczy Grzegorz Kamiński, dyrektor Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Przedsięwzięcie, realizowane nad rzeką Wartą, obejmuje także remont istniejących schodów, tarasów i slipów, które stanowią niezbędną infrastrukturę brzegów rzeki w terenie zabudowanym.

Projekt realizowany będzie w partnerstwie Miasta Poznania i Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie Regionalny Zarząd Gospodarki Wodnej w Poznaniu.

- Inwestycja, która stoi przed nami, to przykład dobrej, wręcz modelowej współpracy państwa i dwóch samorządów - miasta Poznania i województwa wielkopolskiego - zauważa Jacek Jaśkowiak.

- Bardzo się cieszę, że ta inwestycja będzie realizowana. Wspólnie z panem prezydentem dołożymy starań, by realizacja projektu przebiegała w sposób skoordynowany, a prace przeprowadzone zostały w szybkim czasie - dodaje Grażyna Husak - Górna, zastępca dyrektora ds. Zarządzania Zasobami Wodnymi RZGW.

Całkowita wartość projektu to ponad 30 mln zł, z czego 85 proc. (ponad 25,8 mln zł) to dofinansowanie unijne w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego 2014-2020. Pozostała część to wkład własny RZGW w Poznaniu (Wód Polskich) i Miasta Poznania.

Jeszcze w tym roku, na jesieni zostanie podpisana umowa o dofinansowanie, a zaraz po tym na przełomie roku miasto Poznań chciałoby, wspólnie z Wodami Polskimi, rozpocząć poszukiwanie wykonawcy prac. Te mogłyby ruszyć w 2019 roku. Planowane zakończenie inwestycji to 2020 lub 2021 rok.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warta
RZGW Poznań
  • Peter Kaminski – 15.07.2018

    Bzdura! Rzeki powinno się przywracać do natury jak na Zachodzie przez co zmniejsza się groźbą np. Powodzi a u nas na odwrót.

  • Krzysztof Ciejka – 15.07.2018

    K... Rewitalizacja brzegu rzeki. Za nad używanie tego zwrotu powinny być kary

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....