TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Poznański projekt rewitalizacji nabrzeży odrzucony w WRPO
InfoShip.pl - Opublikowano: 20.01.2017 15:44:45
Poznański projekt rewitalizacji nabrzeży odrzucany w WRPO

Poznań stara się wykorzystywać wszystkie szanse na pozyskanie środków, za które można byłoby przeprowadzić prace związane z rewitalizacją poznańskiego odcinka Warty.

To dlatego, wspólnie z Regionalnym Zarządem Gospodarki Wodnej (RZGW) w Poznaniu, wystartowało w konkursie na dotację z Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020 w ramach poddziałania "Mała retencja". Ok. 36 mln zł, pozyskanych w ramach tego programu, miało zostać przeznaczone na przebudowę czterokilometrowego nabrzeża Warty.

Rzeka Warta

Rozpatrujący wnioski o dotację urzędnicy z Urzędu Marszałkowskiego wniosek miasta i RZWG ocenili negatywnie, zwracając uwagę na brak związku przebudowy linii brzegowej rzeki z retencją, która była celem konkursu.

- Specjaliści z RZGW zaproponowali miastu złożenie wniosku o dofinansowanie w konkursie na poprawę retencji korytowej rzeki Warty. Miasto - dołączyło się do tych starań jako formalny lider projektu, ponieważ zależy mu na bezpieczeństwie w zakresie gospodarki przeciwpowodziowej oraz na aktywizacji rzeki Warty na miejskim odcinku. Postanowiliśmy spróbować, skoro specjaliści z RZGW widzieli szansę na pozytywne rozstrzygnięcie i przyznanie środków - wyjaśnia Grzegorz Kamiński, zastępca dyrektora Biura Koordynacji Projektów i Rewitalizacji Miasta.

Miastu zależy na rozwoju terenów nadwarciańskich. Do realizacji tego celu potrzebne są zmiany w nadrzecznej infrastrukturze - m.in. przebudowa nabrzeża. Dziś jest betonowe i raz po raz wymaga remontów.

- Chcemy, by nadrzeczna infrastruktura w mieście uległa zmianie. Paradoks polega na tym, że ta infrastruktura nie należy do miasta. Wszystko, co możemy zrobić w tej sprawie, to współdziałanie z RZGW. Na etapie powstawania wniosku stwierdziliśmy, że miastu zależy na inwestycji, która sprawi, że poprawi się bezpieczeństwo i estetyka brzegów Warty na czterokilometrowym, staromiejskim odcinku rzeki. To dlatego zdecydowaliśmy się wystartować wspólnie z RZGW w konkursie - tłumaczy Grzegorz Kamiński i podkreśla, że beneficjentem 90 proc. z kwoty dotacji miał być odpowiadający za nabrzeże Warty RZWG w Poznaniu.

Po negatywnej ocenie konkursowego wniosku miasto i RZGW nie składają broni.

- Jako miasto staramy się wykorzystywać wszystkie dostępne szanse na wsparcie. To dlatego zdecydowaliśmy się na start w tym dość trudnym konkursie na dotację. Według naszych interpretacji projekt wpisuje się w ramy WRPO. Pamiętajmy, że jest to formuła konkursu. Ktoś wygrywa, a komuś się to nie udaje. Złożyliśmy odwołanie. Jeśli odwołanie nie przyniesie skutku - miasto wspólnie z RZGW będzie szukało innych źródeł finansowania nadwarciańskich inwestycji. Niewykluczone, że część prac będzie wykonywana etapami, z pieniędzy budżetu miasta - mówi dyrektor Kamiński.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Warta
Port Poznań RZGW Poznań
unia
RPO

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....