Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Promy elektryczne nie tylko ekologiczne, ale i ekonomiczne

infoship
30.11.2016 07:42
0 Komentarzy

Jak informuje portal PromySkat.pl – zdaniem ekspertów,niewielkie promy, które poruszają się po wodach terytorialnych Danii, powinnykorzystać z przyjaznych środowisku, najlepiej elektrycznych napędów. Torozwiązanie nie tylko ekologiczne, ale też coraz bardziej ekonomiczne.

Powyższe wnioski płyną z analizy, którą przygotowałKristoffer Wolsing z Uniwersytetu w Aalborgu oraz Knud Tybirk reprezentującygminę Sams?. Według nich, wykorzystanie zrównoważonych rozwiązań w komunikacjipromowej należy do głównych oczekiwań, jakie coraz częściej wykazują kliencikorzystający z tego środka transportu.

W pracy przeanalizowano kilka rozwiązań, o których jestcoraz głośniej w kontekście ekologii oraz transportu promowego ? skoncentrowanosię na energii elektrycznej, biogazie oraz metanolu. Jako zdecydowanegotriumfatora wskazano energię elektryczną, która w energetycznym łańcuchuwartości uzyskała najwyższą efektywność na poziomie 61 procent. Wskazano teżm.in. na dynamiczny rozwój baterii oraz systemów, które dedykowane są promomelektrycznym oraz hybrydowym. Zwrócono też uwagę na coraz lepszą infrastrukturędedykowaną promom elektrycznym. Napędzanie promów w ten sposób staje się teżcoraz bardziej ekonomiczne m.in. ze względu na korzystne ulgi podatkowe.

Zdaniem ekspertów, wnioski płynące z analizy powinny zostaćwzięte pod rozwagę szczególnie przez firmy, które mają przed sobą perspektywęmodernizacji floty.

-Jeśli przeprawa zajmuje mniej niż 45 minut, należyzdecydowanie rozważyć baterie ładowane z przybrzeżnych elektrowni podczasnastępnej wymiany promu” – sugerują autorzy analizy, którzy jednocześniewskazują, że w przypadku większych promów coraz bardziej na popularności będziezyskiwał biogaz.

Dokument opublikowany został w momencie, gdy wielu duńskicharmatorów stoi przed podjęciem strategicznych decyzji dotyczących wymiany orazmodernizacji floty.

Komentarze