TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Przekop w gestii Ministerstwa Infrastruktury
InfoShip.pl - Opublikowano: 10.10.2020 17:00:07
Przekop w gestii Ministerstwa Infrastruktury ; fot. MI

Po likwidacji Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o przekopie informuje Ministerstwo Infrastruktury, które zapewnia, że wszystko idzie zgodnie z planem.

Dodało, że w rejonie Zatoki Gdańskiej pogłębiany jest akwen basenu portu osłonowego, by statkami można było dowozić kamień hydrotechniczny ze Skandynawii.

-"Trwają prace przy inwestycji "Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską". Aktualnie w rejonie Zatoki Gdańskiej wykonywane jest pogłębienie akwenu na obszarze basenu portu osłonowego, tak by statkami mogło odbywać się dowożenie kamienia hydrotechnicznego ze Skandynawii. Rozpoczęło się wykonywanie narzutów kamiennych na odcinku nasady falochronu zachodniego i wschodniego" - czytamy w komunikacie.

Obiekty mostowe

Dodano, że nad kanałem powstają dwa mosty obrotowe, umożliwiające ciągłe utrzymanie ruchu samochodowego, niezależnie od przepływających nową drogą wodną jednostek. Od początku jednym z założeń było zapewnienie priorytetu ruchu kołowego w rejonie kanału żeglugowego. Całkowita długość nowej drogi wodnej z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga wyniesie blisko 23 kilometry. Samo przejście przez Zalew Wiślany wyniesie nieco ponad 10 kilometrów, po rzece Elbląg – także ponad 10 kilometrów, a pozostałe ok. 2,5 km to odcinek, na który złożą się śluza i port zewnętrzny oraz stanowisko postojowe. Kanał ma mieć 5 m głębokości.

"Obiekty mostowe będą spełniały funkcję usprawnienia komunikacji pomiędzy wschodnią, a zachodnią częścią Mierzei Wiślanej" – mówi Dominik Wróblewski kierownik budowy z konsorcjum NDI/Besix, generalnego wykonawcy prac. Jak podano, obiekty mostowe są w konstrukcji stalowej. Długość przęsła to 62 metry, szerokość 17 metrów. Są to mosty obrotowe. "W chwili przepływania jednostki przez kanał żeglugowy most będzie się obracał prostopadle do kanału żeglugowego" - napisano.

Sztuczna wyspa

MI poinformowało, że na Zalewie Wiślanym tworzona jest sztuczna wyspa. Trwa pogrążanie ścianek szczelnych tworzących jej obwiednię. Montowane są ściągi i stopniowo zasypywana jest grodza.

"Prace w okresie jesienno-zimowym będą kontynuowane zgodnie z harmonogramem. 26 września na terenie budowy odbyła się ceremonia wmurowania kamienia węgielnego w ławie fundamentowej podpory mostu północnego. Tuba z aktem erekcyjnym została wmurowana w budowany przyczółek mostu. Tego samego dnia na budowie odbyło się również posiedzenie Konwentu Morskiego, poświęcone inwestycji. Członkowie Konwentu oraz zaproszeni Goście (m.in. przedstawiciele polskich uczelni technicznych), wysłuchali prezentacji Inwestora – Urzędu Morskiego w Gdyni oraz Głównego Wykonawcy – Konsorcjum NDI/BESIX" – mówił, cytowany, kpt. ż.w. Wiesław Piotrzkowski, dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni.

Jak podkreślił, cytowany w komunikacie, minister infrastruktury Andrzej Adamczyk, "przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla naszego kraju". Dodał, że dzięki niej Elbląg i okoliczne porty, a także całe woj. warmińsko-mazurskie zyskają nowe szanse rozwojowe.

Budowa kanału na Mierzei Wiślanej zgodnie z harmonogramem zakończy się w 2022 r. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
przekop
rząd

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....