TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Przekop z decyzją środowiskową. Spotkanie bez emocji
InfoShip.pl - Opublikowano: 12.12.2018 14:47:38
Konstruktywne spotkanie ws. wiślanego przekopu

W środę 12 grudnia w gmachu Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej odbyło się spotkanie nt. Przekopu Mierzei Wiślanej z udziałem ministra Marka Gróbarczyka oraz Mieczysława Struka, marszałka Województwa Pomorskiego.

Marszałek Struk jest jedną z osób, które krytycznie odnosiły się do budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną. W związku z tym minister Gróbarczyk zaprosił marszałka województwa pomorskiego na spotkanie, na którym zaprezentował wszystkie aspekty budowy i przedstawił jej strategiczny charakter dla państwa polskiego.

Z kolei Marszałek Struk przedstawił tematy, które nurtują władze samorządowe województwa pomorskiego.

– Spotkanie przebiegało w konstruktywnej atmosferze sprzyjającej kompromisom. Wymieniliśmy się swoimi opiniami nt. realizacji tej inwestycji i przedyskutowaliśmy wzajemne obiekcje – mówił minister Gróbarczyk po spotkaniu.

Obecni podczas spotkania przedstawiciele Urzędu Morskiego w Gdyni zaprezentowali aspekty techniczne budowy kanału, aktualne działania oraz harmonogram prac w 2019 roku.

Pomorskie krytyczne

Rzecznik prasowy pomorskiego urzędu marszałkowskiego podał w komunikacie, że do spotkania ministra z marszałkiem pomorskiego "doszło po wielokrotnych apelach i długich staraniach ze strony pomorskich samorządowców".

Jak podano w komunikacie:

-"Marszałek woj. pomorskiego Mieczysław Struk raz jeszcze – tym razem osobiście - przekazał ministrowi stanowisko Zarządu Województwa Pomorskiego, w tym wszystkie uwagi i zastrzeżenia do Raportu o oddziaływaniu na środowisko zgłaszane przez pomorski samorząd w ramach dwóch tur konsultacji społecznych". "Marszałek poruszył również kwestie, które niepokoją społeczność lokalną. Jedną z nich są problemy związane z drogami dojazdowymi na Mierzeję Wiślaną oraz ograniczeniami w ruchu turystycznym"- wskazał w komunikacie rzecznik Michał Piotrowski.

Środowiska decyzja

Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Olsztynie 5 grudnia podpisał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla inwestycji "Droga wodna łącząca Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską z lokalizacją w Nowym Świecie". To otwiera drogę do wydania pozwolenia na budowę na podstawie specustawy o Przekopie oraz do rozpoczęcia procedury wyłonienia wykonawcy inwestycji.

Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną to projekt, który ma znacząco poprawić dostęp do portu morskiego w Elblągu oraz zagwarantować Polsce swobodny dostęp z Zalewu Wiślanego na Bałtyk z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Piławskiej. Dzięki temu rozwiązaniu elbląski terminal będzie mógł swobodnie przyjmować mniejsze ładunki, odciążając porty trójmiejskie. Rozwój tego portu będzie sprzyjał powstawaniu nowych miejsc pracy, poprawi walory turystyczne miejscowości położonych nad Zalewem Wiślanym oraz wpłynie na rozwój gospodarczy całego regionu północno-wschodniej Polski.

Budowa kanału zakończy się do 2022 roku. Koszt inwestycji wyniesie 880 milionów złotych i w całości będzie pokryty z budżetu państwa.





Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przekop
Pomorskie
MGMiŻŚ
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....