TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Rośnie nowy terminal promowy w Gdyni [FILM]
- Opublikowano: 10.06.2020 12:30:10
Rośnie nowy terminal promowy w Gdyni [FILM]; fot. Port Gdynia

W czerwcu 2021 r. ma być oddany do użytku w porcie w Gdyni nowy publiczny terminal promowy. We wtorek na dachu powstającego budynku zawieszona została wiecha.

Koszt inwestycji to ok. 235 mln zł netto.

Wiecha wisi

-"To nowe otwarcie dla portu. To możliwość przyjmowania promów o znacznie większej długości, do 240 metrów, podczas gdy dziś na starym terminalu są ograniczenia. Tam mogą zawijać statki o maksymalnej długości stu siedemdziesięciu kilku metrów" – powiedział podczas uroczystości prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia Adam Meller.

Wyjaśnił, że zaletą nowego terminala, w przeciwieństwie do obecnie funkcjonującego obiektu, jest jego położenie. Budowany terminal zlokalizowany jest bowiem blisko wyjścia z portu w morze.

Meller podkreślił, że z nowego terminala, oprócz Stena Line obsługującego obecnie połączenie między Gdynią a szwedzką Karlskroną, będą mogli korzystać także inni przewoźnicy morscy.

-"Pozyskujemy innych operatorów. Chcemy stworzyć autentyczną autostradę morską głównie do Skandynawii, ponieważ Port Gdynia znajduje się w szóstym korytarzu sieci TEN-T (Transeuropejska Sieć Transportowa – PAP). I chcemy, żeby ta sieć nie kończyła się na Porcie Gdynia, ale żeby była przedłużona, dalej za morze" – dodał prezes ZMPG.

Zobaczcie budowę na filmie:


Co ze starym terminalem?

Wyjaśnił, że po zakończeniu inwestycji obecny terminal promowy w Gdyni przestanie pełnić swoją funkcję.

-"W pierwszym okresie funkcjonowania nowego terminala tamten będzie wykorzystany chociażby pod wynajem pomieszczeń biurowych, ale również jako bezpiecznik w razie, gdyby coś w pierwszym okresie młodości nowego terminala się stało, chociażby z rampą" – wyjaśnił dziennikarzom Meller.

Prezes ZMPG zapowiedział też wyposażenie publicznego terminala promowego w nowoczesne rozwiązania, tzw. green port, sprzyjające ochronie środowiska naturalnego.

-"Następnym krokami, które będziemy realizować będzie np. zasilanie promów w energię elektryczną wprost z nabrzeża po to, żeby promy nie zanieczyszczały środowiska. Rozważamy też bunkrowanie promów paliwem LNG, jeżeli będą do tego przystosowane" – mówił Meller.

Karol Zduńczyk, prezes Korporacji Budowlanej Doraco, będącej głównym wykonawcą inwestycji, zapewnił, że mimo pandemii koronawirusa prace na budowie przebiegają zgodnie z harmonogramem.

W ramach inwestycji na powierzchni ponad 7 hektarów powstanie nabrzeże zdolne do przyjęcia promów o długości do 240 metrów, budynek terminala o powierzchni ponad 5 tys. m. kw., budynek magazynowy o powierzchni około 900 m kw., parking dla pasażerów i pracowników terminala na ponad 200 miejsc, plac manewrowy o powierzchni ponad 6 hektarów oraz dwupoziomowa rampa załadowcza.

Koszt budowy terminala to ok. 235 mln netto zł, z czego ok. 117 mln zł to dofinansowanie z budżetu Unii Europejskiej.

Kamień węgielny pod budowę publicznego terminala promowego w Gdyni wmurowano w połowie października ub. roku. Obiekt ma być oddany do użytku w czerwcu 2021 r.(PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
prom
Port Gdynia

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....