Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rozpoczyna się budowa zwodzonej kładki w Gdańsku

infoship
07.07.2016 13:33
0 Komentarzy

W poniedziałek, 11 lipca, rozpoczyna się budowa kładkipieszej nad Motławą. W pierwszym etapie robotnicy będą przeprowadzać palowanie.Pojawią się też jednostki pływające, w tym barki obsługujące budowę.

Będzie miała 70,5 metra długości oraz od 6,76 do 10,56 metraszerokości. Skomunikuje wyspę Ołowiankę z Głównym Miastem, ma także ożywićokolice ul. Grodzkiej. W poniedziałek, 11 lipca, rozpoczyna się budowa kładkipieszej nad Motławą.

Na razie prezentujemy wizualizację, ale już wiosną 2017 r.każdy będzie mógł przespacerować się po zwodzonej promenadzie

Wykonawca prac zorganizował już plac budowy. Ściągany jestjeszcze specjalistyczny sprzęt, zwożone są pierwsze materiały. Prace rozpocznąsię od strony Filharmonii Bałtyckiej na Ołowiance, przy budynku klubusportowego.

W pierwszym etapie robotnicy będą przeprowadzać palowanie.Spacerowicze zobaczą na rzece robocze jednostki pływające, w tym barkiobsługujące budowę. Prace od strony wyspy powinny zakończyć się w sierpniu.Kolejne roboty będą prowadzone od strony ul. Wartkiej.

– Pale będą wkręcane, by nie powodować żadnych drgań. Wmiędzyczasie wykonane zostaną także tzw. kierownice, które będą w przyszłościtworzyć zabezpieczenie filarów kładki ? tłumaczy Edward Piechnik, kierownikbudowy.

Kładka osadzona będzie na czterech podporach. Pierwszapowstanie właśnie od strony wyspy Ołowianka. We wrześniu br. wykonawca planujerozpocząć prace przy nabrzeżu na wysokości ul. Wartkiej. Po wykonaniu podpórkładki montowane będą elementy jej konstrukcji, które na plac budowy trafiąprawdopodobnie drogą wodną, na pontonach.

Prowadzone prace nie wywołają utrudnień dla mieszkańców czyturystów poruszających się wzdłuż nabrzeża. – Tym bardziej, że większy zakresrobót planowany jest dopiero po wakacjach. Prace będą prowadzone głównie nawodzie ? podkreśla Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor Dyrekcji Rozbudowy MiastaGdańska. – Niewykluczone, że pojawią się okresowe ograniczenia, kiedy namiejscu pracować będzie urządzenie palownicze wykonujące elementykonstrukcyjne.

Dyrektor Bartosiewicz zapewnia, że przygotowania idą zgodniez planem, nie ma żadnych opóźnień. Inwestycja powinna być gotowa pod koniecmaja 2017 r.

Kładka prowadząca z Głównego Miasta na wyspę będziezwodzona. Zgodnie z założeniami, w okresie letnim będzie podnoszona wedługustalonego grafiku, do którego będą musiały się dostosować jednostki pływające.Poza sezonem turystycznym pomost będzie otwierany najprawdopodobniej tylko nażądanie zbliżającej się łodzi bądź statku. Otwarcie i zamknięcie będzie trwałomaksymalnie dwie minuty, a w razie awaryjnego, ręcznego zamykania kładki – 20minut.

Powstający obiekt zapewnić ma szybszą komunikacjęmieszkańcom rejonu Angielskiej Grobli i Długich Ogrodów z centrum miasta,ułatwić dostęp do obiektów Filharmonii, Centralnego Muzeum Morskiego orazMuzeum II Wojny Światowej.

Przetarg na budowę zwodzonej promenady wygrałoPrzedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor” z Zawiercia. Inwestycjakosztować będzie 7,65 mln zł.

Parametry żeglugowe kładki:

– światło poziome toru wodnego ograniczone kierownicami: 29m

– światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości:25m (kładka zamknięta) 2,5 m

– światło pionowe nad torem wodnym dla światła szerokości:29 m (kładka otwarta) 25 m

– światło poziome toru wodnego bez ograniczenia światłapionowego: 21,9 m

– czas otwierania i zamykania przęsła zwodzonego: 2 minuty

Komentarze