TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Rząd broni Przekopu: Przed Rosją i Trzaskowskim [FILM]
InfoShip.pl - Opublikowano: 27.05.2020 18:00:01
Rząd broni Przekopu: Przed Rosją i Trzaskowskim [FILM]; fot. UM Gdynia

Deklaracja Rafała Trzaskowskiego dotycząca zatrzymania budowy przekopu Mierzei Wiślanej jest szkodliwa i godzi w bezpieczeństwo państwa - poinformował w przesłanym PAP komunikacie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Deklaracja Trzaskowskiego

W niedzielę rzecznik partii Zielonych Krzysztof Rzyman poinformował PAP, że Rada Krajowa tej partii zaakceptowała Rafała Trzaskowskiego jako kandydata na prezydenta. Kandydat zgodził się na 21 postulatów Zielonych, m.in. na legalizację związków partnerskich, medycznej marihuany i zatrzymanie przekopu Mierzei Wiślanej.

Wcześniej poparcie Trzaskowskiego rekomendował Radzie Krajowej zarząd Zielonych.

Wśród tych 21 postulatów są m.in.: odejście od węgla do 2040 r., a w ogrzewaniu domów do 2030 r., powołanie Rady ds. Klimatu i Transformacji Energetycznej, zatrzymanie przekopu Mierzei Wiślanej, powiększenie i tworzenie nowych parków narodowych, powołanie rzecznika praw zwierząt, wprowadzenie zakazu hodowli na futra, chowu klatkowego i uboju rytualnego, wprowadzenie związków partnerskich, wetowanie ustaw dążących do zaostrzenia ustawy antyaborcyjnej, wprowadzenie do szkół edukacji klimatycznej i legalizacja marihuany medycznej. Inne postulaty to: wsparcie rozwoju transportu kolejowego PAP)

Minister apeluje

-"Ja już skierowałem apel do Rafała Trzaskowskiego i Władysława Kosiniaka-Kamysza o przyzwoitość w tym zakresie oraz również odpowiedzialność" - powiedział w TVP Info Gróbarczyk. Według ministra "to jest potężna inwestycja pokoleniowa, otwierająca zupełnie nowe możliwości i horyzonty". "W świetle tego, co parę lat temu zrobili, czyli, jak tłumaczył, "poparli tę inwestycję poprzez głosowanie za przyjęciem specustawy dotyczącej budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną to dzisiejsze zachowanie świadczy o braku wiarygodności tych panów, pana Trzaskowskiego, który z jednej strony głosuje za ustawą, a z drugiej strony podpisuje deklarację, która ma zahamować budowę tej inwestycji" - mówił.

W ramach inwestycji przekopu Mierzei oprócz budowy drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską rozbudowywany jest również port w Elblągu. Według ministra Gróbarczyka cała ta inwestycja to nowy kierunek w świetle budowania Via Carpatii, a przede wszystkim korytarza wschodnio-europejskiego.

-"Jest to naturalne zamknięcie jeśli chodzi o ten port" - mówił. "Z drugiej strony jest to przede wszystkim oferta, którą kierujemy do naszych wschodnich sąsiadów i oni generalnie naciskają nas na realizację tych inwestycji, bo one mają de facto zdywersyfikować pewne kierunki przepływu ładunków przede wszystkim w tej części Europy" - wskazał. Dopytany, o jakich partnerach mówi, wyjaśnił, że chodzi przede wszystkim o kierunki wschodnie czyli o Białoruś i Ukrainę.

Wielkie kontenerowce

"Opowieści, że wielkie kontenerowce miałyby wpływać nad Zalew Wiślany jest jedną wielką bzdurą. To jest przede wszystkim ruch bałtycki, chociaż mogą i będą mogły do tego portu wpływać i przez przekop przepływać statki w pełni oceaniczne, ale o określonym zanurzeniu i pojemności" - tłumaczył.

Według ministra ten port otwiera bardzo szerokie możliwości, jeśli chodzi o przepływ ładunkowy.

Gróbarczyk mówił również, że środowiska żeglarskie "wręcz krzyczą, żeby jak najszybciej zrealizować tę inwestycję", bo, jak wyjaśnił "otwiera ona zupełnie nowe kierunki turystyczne".

"To najbardziej opuszczony i zaniedbany obszar w Polsce jeśli chodzi o rozwój. Nic się nie inwestowało w tym terenie, nie stworzono, żadnej oferty po upadku komunizmu dla zachęty, dla rozwoju tego obszaru. Te miejsca, które mają niezwykle ważny aspekt turystyczny Frombork, Tolkmicko, Elbląg to obszary zupełnie zapomniane" - ocenił.

Sprzeciw Rosji

Przez Zalew Wiślany przebiega granica z Rosją (obwód kaliningradzki). Minister pytany o sprzeciw Rosji dotyczący przekopu Mierzei powiedział, że "jeżeli nie rozwinie się Elbląg, rozwinie się Kaliningrad. Jest to oczywiste".

"Okręg Kaliningradzki dąży do tego, aby wyciąć jakąkolwiek konkurencję w tym obszarze używając wszystkich sposobów i tych militarnych, bo słyszeliśmy, że to, co budujemy to bazy podwodne wyrzutni pocisków kierowanych, ale nie wiedziałem, że do tego będzie również używana polska opozycja, która się wpisuje w tak przerażającą i katastrofalną filozofię Federacji Rosyjskiej, czyli również dążąca do tego, aby zablokować budowę przekopu przez Mierzeję Wiślaną" - mówił.

Na koniec minister ponownie zaapelował do Rafała Trzaskowskiego i Władysława Kosiniaka-Kamysza, o to żeby się opamiętali i wycofali z tych przerażających i bardzo złych decyzji w ramach swoich deklaracji.

Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,880 km (w tym przejście przez Zalew Wiślany - 10,176 km; Rzekę Elbląg – 10,381 km; pozostałe 2,323 km to odcinek stanowiska postojowego, śluzy i portu zewnętrznego), a jej głębokość to 5 m. Docelowo ma ona umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. (PAP)

Zobaczcie aktualny postęp prac:


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
przekop
rząd

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....