TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Rząd walczy o jezioro Jamno. Umowa na koncepcję
- Opublikowano: 17.06.2019 14:30:31
Rząd walczy o jezioro Jamno. Umowa na koncepcję

Jezioro Jamno jest dla nas niezwykle ważne – powiedział 13 czerwca na Kanale Jamneńskim w Mielnie minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, informując o podpisanej z Energą Invest umowie na wykonanie koncepcji przebudowy kanału.

Inwestycję na Kanale Jamneńskim w gminie Mielno (Zachodniopomorskie) w 2013 r. zrealizował likwidowany Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie. W styczniu 2018 r. to PGW Wody Polskie przejęło nadzór nad urządzeniami i wodami w Polsce i zajęło się sprawą jeziora Jamno, które przez budowę niesterownych wrót sztormowych, od 6 lat ulega degradacji.

Wielozadaniowa koncepcja

W czwartek podczas konferencji prasowej na Kanale Jamneńskim w Mielnie Gróbarczyk poinformował o podpisanej 12 czerwca umowie z Energą Invest na wykonanie koncepcji przebudowy inwestycji, którą minister nazwał "jednym z elementów partactwa dokonanego na jez. Jamno".

"Jezioro Jamno jest dla nas niezwykle ważne - dokończenie tej inwestycji, a przede wszystkim przebudowanie jej w sposób zgodny ze sztuką budowlaną, a na pewno naprawienie tego, z czym mamy do czynienia obecnie. W związku z tym zaczynamy ten proces inwestycyjny, poprzez podpisanie umowy z wykonawcą na koncepcję wielozadaniową, w tym zakresie" – powiedział Gróbarczyk. Zaznaczył, że "cieszy się, że udało się ten przetarg doprowadzić do końca", a jednocześnie przeprosił, że "tak długo to trwa".

Wyjaśnił przy tym, że to wynika z potrzeby uniknięcia błędów poprzedników, czyli "budowania bez pozwoleń, bez odpowiednich badań, bez raportów".

Gróbarczyk, mówiąc o założeniach dotyczących inwestycji, w pierwszej kolejności wymienił naprawę obecnego stanu, sterowności wrót, co pozwoli na utrzymanie odpowiedniego poziomu wody w jeziorze. Następnie powiedział o przebudowie "całej inwestycji".

Wariant żeglugowy

"I tu oczekujemy na koncepcję, którą przedstawi wykonawca w zakresie właśnie podpiętrzenia stopnia wodnego oraz śluzy" – zaznaczył minister. Podkreślił, że nadal brany jest pod uwagę wariant przywrócenia żeglugi w zakresie turystycznym, umożliwienia swobodnego wyjścia z jeziora na morze.

Dodał, że to wiąże się z przebudową stojącego na morzu falochronu, który nazwał "dziwactwem". To zadanie, które jest w kompetencjach Urzędu Morskiego, też ma zostać ujęte w koncepcji. Ta ma być gotowa do 15 listopada 2019 r.

Prezes PGW Wody Polskie Przemysław Daca doprecyzował, że koncepcja ma być wykonana w trzech wariantach. W ciągu miesiąca od podpisania umowy Energa Invest ma przygotować "plan naprawczy dotyczący rozwiązania problemu (…) co najbardziej boli - ucieczki wody z jez. Jamno" – powiedział.

Zaznaczył, że równolegle prowadzone są prace nad zleceniem opracowania dokumentacji, "byśmy mogli już przystąpić w przyszłym roku do tych właściwych działań inwestycyjnych".

Napięte terminy

Natomiast wiceprezes Energa Invest Maria Stępniewska podkreśliła, że reprezentuje "jedną z największych na wybrzeżu firm projektowych. Mamy doskonały zespół hydrotechników, których +twarzą i ojcem+ jest dr Jan Haftka. (…)" - powiedziała.

Potwierdziła, że firma dotrzyma terminów związanych z realizacją zamówienia.

-"Do 12 lipca postaramy się wykonać koncepcję wstępną, która zapobiegnie dalszej degradacji środowiska i ma na celu spowodowanie, że do momentu wybrania konkretnej koncepcji, będzie możliwość prowadzenia działań naprawczych, które są w stanie utrzymać i poziom jeziora i w jakimś stopniu dopomóc temu, żeby nie było sytuacji trudnych, jeśli chodzi o kanał i dojście do morza" – zaznaczyła Stępniewska.

Do 15 listopada przygotowana zostanie koncepcja w trzech wariantach. "Mówimy o koncepcji, która może być i przebudową i likwidacją tego, co jest w tej chwili źle skonstruowane i zaprojektowaniem nowych rozwiązań. Oczywiście ostateczny wybór będzie należał do zleceniodawcy" – podkreśliła.

Zaznaczyła, że Energa Invest będzie na miejscu inwestycji "tak często, jak będzie to możliwe", będzie do dyspozycji mieszkańców i zainteresowanych środowisk lokalnych, którym gotowe wariant zostaną zaprezentowane w konsultacjach. "Nasze działania zamierzamy zakończyć do 30 grudnia" – powiedziała Stępniewska.

Przebudowę inwestycji na Kanale Jamneńskim, w tym wrót sztormowych, Gróbarczyk zapowiedział 22 września 2018 r. podczas konferencji prasowej w miejscu inwestycji minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej. Wstępnie ocenił wówczas koszt robót na ok. 20 mln zł. W czwartek zaznaczył, że liczy na to, iż wartość inwestycji nie przekroczy tej kwoty, ale "ostatecznie pokaże nam to koncepcja i założenia techniczno-ekonomiczne, które są przygotowywane". (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....