TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Śluza Malczyce już działa. Po 20 latach budowy
InfoShip.pl - Opublikowano: 04.06.2018 19:11:53 1 komentarz
Śluza Malczyce już działa. Po 20 latach budowy

Pierwsze wodowanie na śluzie stopnia wodnego na Odrze w Malczycach (Dolnośląskie) odbyło się poniedziałek. Inwestycja, za 1,2 mld zł, poprawia żeglowność i bezpieczeństwo przeciwpowodziowe.

Minister resortu gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, który uczestniczył w wydarzeniu, podkreślił, że dokończenie tej "mitycznej inwestycji" staje się symbolem zmiany w podejściu do inwestycji w żegludze śródlądowej w Polsce.

Projekt budowy stopnia wodnego na Odrze w Malczycach na Dolny Śląsku powstał po powodzi w 1997 r. Potem przez kolejnych 20 lat inwestycja nie mogła się doczekać dokończenia, a jej koszt wzrósł trzykrotnie z 350 mln zł. Dopiero obecny rząd w latach 2016-17 znalazł środki i dokończył budowę.

"Dokończeniem tej inwestycji na stopniu wodnym w Malczycach otwieramy nowy etap w inwestycjach, otwieramy nowe wrota w żegludze śródlądowej" - powiedział minister Gróbarczyk.

Dodał, że równie ważne jest, by Odrzańska Droga Wodna miała kontynuację w postaci kolejnych inwestycji.

"Mogę już teraz zapowiedzieć, że w zupełnie innej konwencji w zupełnie inny sposób rozpoczynamy budowę kolejnych stopni wodnych w Lubiążu i Ścinawie, które są niezwykle ważne. I one będą kontynuować budowę Odrzańskiej Drogi Wodnej, ale w zupełnie inny sposób" - powiedział Gróbarczyk.

Wiceminister spraw wewnętrznych i administracji Krzysztof Kozłowski przypomniał, że ten resort wyasygnował 85 mln zł, dzięki którym udało się dokończyć inwestycję w Malczycach.

"Ta inwestycja jest gwarancją zabezpieczenia przeciwpowodziowego, jest gwarancją, że powodzie, które nawiedzały te ziemie, te niezwykle tragiczne powodzie nie będą doświadczały mieszkańców województwa dolnośląskiego. I z tego powodu przekazano na to dokończenie 85 mln zł, a w tym roku decyzją ministra Joachima Brudzińskiego zostanie przekazanych 123 mln zł" - powiedział Kozłowski.

Inwestycja na stopniu wodnym w Malczycach w sumie będzie kosztować 1,2 mld zł. Powstał trzyprzęsłowy jaz klapowy o długości 75 m i jaz stały o długości 256 m. Zbudowano jednokomorową śluzę spełniającą parametry klasy Vb o długości 190 m i 12 m szerokości. Śluza ma IV klasę żeglowności. Powstały przepławki dla ryb i elektrownia wodna, która zostanie uruchomiona w przyszłym roku. Będzie produkować energię 50 tys. MWh.

Stopień Malczyce zabezpiecza stopień w Brzegu Dolnym przed podmywaniem i utratą stateczności. Przywraca pierwotny poziom wód gruntowych i zapobiega przesuszaniu się przyległych terenów. Powstrzymane mają być też procesy erozyjne w korycie rzeki poniżej stopnia.

Erozja dolnego stanowiska stopnia w Brzegu Dolnym spowodowała wcześniej zagrożenie utraty stateczności stopnia przy dalszym postępie zjawisk erozyjnych. Obniżenie dna w korycie rzeki nawet o cztery metry spowodowało zwężenie szlaku żeglownego i zmniejszenie głębokości tranzytowych.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Odra
hydrobudowa
MGMiŻŚ
  • PetKo – 20.07.2018

    Trochę nie rozumiem: po co Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej skoro budowę takiej inwestycji finansuje Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji ??

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....