TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Stocznia Gryfia w trudnej sytuacji, czyli gdzie jest prom
InfoShip.pl - Opublikowano: 19.04.2019 12:30:59
Stocznia Gryfia w trudnej sytuacji, czyli gdzie jest prom

Aktualne problemy Gryfii to nieudane połączenie jednostek w Szczecinie i Świnoujściu, pogarszająca się sytuacja finansowa, brak wdrażania opracowanych programów naprawczych oraz  dwlekające się próby budowy promu dla Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

Trudną sytuacją przedsiębiorstwa zajęła się Sejmikowa Komisja ds. Gospodarki Morskiej. Niestety, rozmowy prowadzono bez prezesa stoczni oraz jej właściciela, którzy nie skorzystali z zaproszenia radnych województwa. Trudną sytuację Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w szczegółach przedstawił pełnomocnik marszałka ds. Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Rafał Zahorski. Zrobił to niejako w zastępstwie przedstawicieli przedsiębiorstwa, których zabrakło pomimo wysłanych zaproszeń.

-"Przygotowaliśmy tą prezentację, bo liczyliśmy się z tym, że zarząd stoczni nie przyjmie zaproszenia. Ta komisja powstała z inicjatywy działacza PiS, chcieliśmy o tym rozmawiać. W obronie PŻB potrafiliśmy dyskutować i apelować jako cały sejmik. Szkoda że dziś jesteśmy ignorowani" – mówił na wstępie marszałek Olgierd Geblewicz.

Marty punkt

Brak przedstawicieli stoczni zaprowadził rozmowy w martwy punkt. Zarówno marszałek, radni województwa, jak i strona społeczna, chcieli poznać plany dla zakładów, a tych nie miał kto przedstawić. Wśród strony społecznej nie brakowało głosów, że przeprowadzona w 2013 r. konsolidacja stoczni w Świnoujściu i Szczecinie się nie udała. Padły stwierdzenia, że odpowiedzialne za ten sektor Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nie odpowiada na liczne pisma strony społecznej, a część załogi nie wierzy w rządowe zapowiedzi budowy promu, wątpiąc w potencjał ludzki i techniczny przedsiębiorstwa.

Marszałek Gelbewicz nie ukrywał, że nie był zwolennikiem konsolidacji stoczni i przypomniał, że Gryfii pomógł m.in. poprzez budowę ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego 2007-13 dostępnego dla wszystkich mostu, z którego korzysta stocznia w miejsce drogiej w utrzymaniu przeprawy promowej. Wśród radnych pojawiły się głosy o możliwości wsparcia stoczni środkami RPO 2014-2020 w ramach tzw. konkursu stoczniowego, ale marszałek wyjaśnił, że jest to pomoc dedykowana małym i średnim przedsiębiorstwom, a Gryfia takim nie jest.

Co z rządowym promem?

-"Możemy rozmawiać o aktywizacji, ale nie dofinansujemy stoczni i jej nie poprowadzimy. Jak można dyskutować poważnie o promie, skoro od położenia stempki nic się nie wydarzyło. Liczyłem na troskę, ale toczy się gra polityczna, która nigdzie nas nie zaprowadzi. Jesteśmy gotowi wspierać pomysły na rozłączenie się zakładów, inwestycje na terenach inwestycyjnych, ale partnera do rozmów nie ma – podsumował spotkanie Geblewicz.

Możliwość wsparcia środkami RPO 2014-2020 mogłaby się pojawić wraz z rozdzieleniem zakładów MSR Gryfia w Świnoujściu i Szczecinie, a następnie stworzeniu terenów inwestycyjnych. Na razie są to jednak tylko głośne pomysły. Kluczowe decyzje należą do prezesa MSR Gryfia, a także jego właściciela MS TFI MARS, których posiedzeniu sejmikowej komisji zabrakło.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
stocznia
Gryfia
Zachodnipomorskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....