TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Studium dla budowy Kanału Śląskiego. W styczniu
InfoShip.pl - Opublikowano: 14.10.2019 15:30:59
Ile będzie kosztował Kanał Śląski?

W styczniu przyszłego roku zostanie przedstawione studium wykonalności dla budowy Kanału Śląskiego, który miałby połączyć Wisłę z Odrą, przebiegając przez Śląsk i Małopolskę – zapowiedział minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk.

Kanał Śląski, który ma powstać w ramach Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej będzie mieć ok. 90 km długości i łączyć Wisłę z Odrą, przebiegając w rejonach Kuźni Raciborskiej, Rybnika, Żor, Tychów, Bierunia w woj. śląskim i Oświęcimia w zachodniej Małopolsce.

Dobre rokowania

Jak przypomniał Gróbarczyk z dotychczasowych analiz wynika, że najbardziej rokującą drogą wodną w Polsce jest połączenie zindustrializowanych terenów Górnego Śląska z Morzem Bałtyckim poprzez rzekę Odrę. Z kolei – wskazał minister – nie jest możliwe doprowadzenie do żeglowności handlowej Wisły między Krakowem i Warszawą, dlatego najsensowniejszym rozwiązaniem jest połączenie tej rzeki z Odrą za pomocą Kanału Śląskiego.

"Tutaj mamy już wyłączenie i zabezpieczenie terenów pod kątem budowy tego kanału, a więc przyłączenie Krakowa, poprzez drogi śródlądowe do Odry i do portów w Szczecinie i Świnoujściu, to jest ten kierunek, który jak najbardziej spina się pod kątem finansowym i rokuje na rozwój" - ocenił szef resortu podczas briefingu w Krakowie.

W jego ocenie nowa droga wodna będzie dopełnieniem systemu transportu drogowego i kolejowego w Polsce.

Gróbarczyk zapowiedział, że w styczniu przyszłego roku zostanie zaprezentowane studium wykonalności dla tej inwestycji, które wskaże m.in. przebieg nowej drogi wodnej, nakłady potrzebne na jej wykonanie i ramy czasowe inwestycji.

"Nie zakładamy, że kanał będzie w przeciągu siedmiu lat wybudowany" - ocenił minister i dodał, że przedsięwzięcie będzie zgłoszone do ubiegania się o dofinansowanie unijne w ramach rewizji programu Transeuropejskiej Sieci Transportowej TEN-T.

Analizy techniczne dla Programu Rozwoju Odrzańskiej Drogi Wodnej przygotowuje zarząd Morskich Portów Szczecin-Świnoujście.

Stopień na Wiśle

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej poinformował też, że w przyszłym roku rozpoczną się prace przygotowawcze do budowy najistotniejszej inwestycji hydrotechnicznej na Wiśle, czyli budowy stopnia wodnego w Niepołomicach k. Krakowa.

Zadanie, które zabezpieczy poziom wody niezbędny do tzw. czwartej klasy żeglowności wynoszący 2,5 metra oraz będzie pełnić funkcje ochrony przeciwpowodziowej, miałoby zostać zrealizowane w ciągu siedmiu lat – zapowiedział Gróbarczyk.

Według niego inwestycja została ujęta w przyjętym przez rząd Programie Rozwoju Retencji, który zapewnia jej finansowanie na poziomie około 500 mln zł. Będzie realizowana przez Państwowe Gospodarstwo Wody Polskie.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk powiedział podczas briefingu w Krakowie, że rząd premiera Mateusza Morawieckiego "podejmuje wiele wysiłków, aby zwiększyć potencjał portów morskich i śródlądowych dróg wodnych".

"Jest absolutną koniecznością, żeby w tych staraniach uwzględnić Kraków i ziemię małopolską, która dysponuje potencjałem dzisiaj nieobudzonym. Ten potencjał wymaga wielu nakładów, wielu inwestycji, ale przede wszystkim determinacji i my tę determinację mamy - mamy pomysł jak to zrobić i chcemy to zrobić" - zaznaczył Adamczyk.(PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Kanał Śląski
Odra
Wisła
MGMiŻS
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....