Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Szwajcarski producent baterii stawia na … statki [FILM]

infoship
23.12.2019 13:30
0 Komentarzy

Szwajcarski producent baterii Leclanche zamierza skupić sięna dostawach systemów energetycznych dla transportu morskiego i kolejowego,oceniając, że niszowe rynki oferują lepsze perspektywy niż dominujący sektorsamochodów osobowych – podała agencja Bloomberga.

Według prognoz szwajcarskiego producenta popyt na pojazdyflotowe, jednostki pływające, autobusy, pociągi i taksówki, wzrośnie wperspektywie rocznej o ponad jedną trzecią. Dyrektor generalny Leclanche AnilSrivastava podkreślił, że firma nie musi być obecna na rynku samochodówosobowych, co byłoby „cenową równią pochyłą”, a zamierza skupić sięna bardziej niszowych branżach, co może okazać się bardzo dochodowe.

Zgodnie z przewidywaniami amerykańskiego banku CantorFitzgerald z 2018 r. rynek magazynowania energii w sektorze żeglugi może byćwart nawet 6,5 mld dolarów w perspektywie rocznej. Projekty realizowane wNorwegii i Chinach wykorzystują już energię pozyskiwaną z akumulatorów wstatkach towarowych, a duże przedsiębiorstwa żeglugowe monitorują tętechnologię – zauważyła firma analityczna BloombergNEF.

Szybki rozwój

Mniejsze rynki dla akumulatorów litowo-jonowych, w tymstatki, roboty przemysłowe i wózki widłowe, szybko się rozwijają i zwyklewymagają unikatowych specyfikacji – zauważył dyrektor zarządzający w CairnEnergy Research Advisors Sam Jaffe. Według szefa Cairn ERA rynki pojawiającesię poza sektorem zelektryfikowanych pojazdów osobowych mogą zyskać bardzo dużerozmiary.

Leclanche, które dotychczas było dostawcą akumulatorów dlasieci elektrycznych, w tym roku podpisało porozumienie z kanadyjskimproducentem pociągów, koncernem Bombardier. Ponadto szwajcarska firmadostarczyła również baterie do największego na świecie w pełni elektrycznegopromu, który w sierpniu został zwodowany w południowej Danii.

Firma zdobyła już kolejne zamówienia od klientów z branżymorskiej, w tym Grimaldi Group i Damen Shipyards Group, a zgodnie z zebranymiprzez Bloomberga informacjami Leclanche dostarcza również akumulatoryprzeznaczone dla okrętów podwodnych.

Jak przewiduje Srivastava, zamówienia Leclanche z sektoratransportu flotowego prawdopodobnie w 2022 r. przekroczą zamówienia zestacjonarnego magazynowania energii. (PAP)

{https://www.youtube.com/watch?v=JAUkGw0zHs0}

Komentarze