TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Trwa demontaż pontoniaka na Wyspę Sobieszewską
InfoShip.pl - Opublikowano: 18.11.2018 14:00:38
Trwa demontaż pontoniaka na Wyspę Sobieszewską; Dominik Paszliński/www.gdansk.pl

Na gdańską wyspę dojechać można już największym zwodzonym mostem w Polsce, czas więc pożegnać wysłużonego "pontoniaka". W tym tygodniu rozpoczęły się pierwsze prace rozbiórkowe. Potrwają one do końca listopada br.

Już na kilka dni przed oficjalnym otwarciem nowego mostu, które nastąpiło 10 listopada, część mieszkańców Sobieszewa nie ukrywała, że bardzo cieszy ich nowa inwestycja, ale też... mają duży sentyment do starego, pontonowego obiektu - w końcu korzystali z niego ponad 40 lat. Już w środę na portalach społecznościowych, głównie Facebooku, można było zobaczyć zdjęcia wykonane przez "wyspiarzy", na których widać rozmontowywane elementy przeprawy.

- Wykonawca rozpoczął rozbiórkę mostu już we wtorek, 13 listopada, od rozpięcia i usunięcia kabli zasilających oraz demontażu lamp oświetleniowych - informuje Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.

Zanim jednak rozpoczęto pierwsze prace rozbiórkowe, miłośnicy starych pojazdów, głownie mieszkańcy Gdańska, postanowili w nietypowy sposób pożegnać wysłużony obiekt. Korzystając z ustawowego dnia wolnego, 12 listopada, "skrzyknęli się" na portalach społecznościowych, porozumieli z wykonawcą inwestycji, i zorganizowali ostatni, uroczysty przejazd starym mostem pontonowym. Organizatorem tego, dość spontanicznego wydarzenia, był Przewodniczący Zarządu Dzielnicy Oliwa Tomasz Strug, prywatnie miłośnik m.in. starych pojazdów. Kierowcy wjechali na most. Na nim zatrzymali się i zrobili pamiątkowe zdjęcia. Kiedy wszyscy byli już gotowi, wyjechali z mostu, skręcili na nowy, zwodzony, nim przejechali ponownie w kierunku Sobieszewa, po czym jeszcze raz przejechali mostem pontonowym.

Co się stanie sięz pontoniakiem?

Elementy mostu, które zostały zakwalifikowane jako nadające się do późniejszego użytku zostaną przetransportowane do bazy magazynowej Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni i tam zdeponowane.

Natomiast pontony, stanowiące podpory mostu pontonowego, zostaną zezłomowane - miasto próbowało je sprzedać w ramach procedur przetargowych. Chętnych jednak nie było.

Trochę ciekawostek...

Długość "pontoniaka" wynosiła 187 metrów, podzielonych na 14 pontonów. Miał on dziewięć przęseł, z czego środkowe, ruchome, miało długość około 30 metrów.

Most pontonowy umożliwiał dwukierunkowy ruch kołowy i pieszy nad Martwą Wisłą, był elementem drogi wojewódzkiej nr 501. Został on zbudowany niedługo po zakończeniu II wojnie światowej, dla celów wojskowych, w pobliskim Kiezmarku. W 1973 r. podzielono go na dwa odcinki i przeniesiono do Drewnicy i Sobieszewa.

Konstrukcja mostu składała się ze stalowych dźwigarów głównych, podłużnic, poprzecznic i wiatrochronu. Przy wjeździe na obiekt od strony Sobieszewa znajdowały się stalowe dźwigary oraz poręcze, które następnie przechodziły w bariero-poręcze. Ułożone były tam także stalowe konstrukcje kratownicowe oraz płyty pomostowe. Most podzielony był na sekcje, z których każda oddzielona była dylatacją.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Port Gdańsk
Wisła
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....