Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Trzy oferty na przełożenie rur pod dno Odry

infoship
15.01.2018 12:00
0 Komentarzy

W czwartym przetargu na przełożenie sieci ciepłowniczej zzabytkowego mostu Pomorskiego południowego pod dno Odry pojawiły się trzyoferty. Najtańszą złożyła włoska firma Cipa Societa per Azioni.

Operację przełożenia sieci ciepłowniczej z mostu Pomorskiegopod dno rzeki sfinansuje firma Fortum oraz miasto Wrocław. Misja jestczasochłonna i skomplikowana. Niestety do tej pory, mimo trzech przetargów, nieudało się znaleźć wykonawcy tej operacji. Tym razem szansę na wyłonieniewykonawcy są większe. Oferty złożyły trzy firmy. Teraz czekamy narozstrzygnięcie postępowania.

– To już czwarty przetarg. Mamy nadzieję, że tym razem udasię go rozstrzygnąć, bo chcielibyśmy wiosną rozpocząć prace – mówi MarekSzempliński z Wrocławskich Inwestycji.

Jak to wygląda technicznie

Operację wykonuje się techniką drążenia mikrotuneli. Będąbiegły one nawet 20 metrów w głąb ziemi. Przypomina to trochę drążenie tunelimetra. Oprócz nich, wykonawca musi wybudować specjalne komory startowe i komoryodbiorcze przez które sieć będzie wpuszczana pod ziemię

Wrocławskie Inwestcyje szacują, że jeśli uda się terazznaleźć się wykonawcę to na koniec sezonu grzewczego mógłby by się zacząćroboty.

– Po ich zakończeniu moglibyśmy ogłosić przetarg na remont mocnowysłużonych już mostów Pomorskich – dodaje Szempliński.

Przypomnijmy. Wrocławskie Inwestycje kompletują jużdokumentację dla remontu mostów Pomorskich. Składają się one z trzech przepraw,mostu Południowego, Środkowego i Północnego. Dla dwóch obiektów są już gotowe,dla tego od strony południowej dokumentacja jest tworzona. Most łączy okoliceRynku z Kępą Mieszczańską i Nadodrzem. W 1953 most Pomorski Północny przeszedłremont kapitalny, a w 1984 przebudowano jego chodniki i balustrady. Gruntownyremont wszystkich trzech mostów jest w planach na lata 2019-2020. Prace będąwymagały stworzenie zastępczej organizacji ruchu, bo będą wiązały się zobjazdami dla ruchu samochodowego i tramwajowego.

Komentarze