TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Trzy warianty przebudowy Kanału Jamneńskiego
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 20.12.2019 14:30:51
Trzy warianty przebudowy Kanału Jamneńskiego

W Koszalinie na otwartym spotkaniu konsultacyjnym zaprezentowano trójwariantową koncepcję przebudowy Kanału Jamneńskiego.

7 grudnia w Mielnie odbyły się konsultacje społeczne. Za 45 dni powinna zapaść decyzja o wybranym wariancie - powiedział dyrektor Biura Projektów Hydrotechnicznych i OZE Energa Invest dr inż. Jan Haftka.

Trzy wyjścia

Koncepcję przebudowy Kanału Jamneńskiego wykonała wybrana w przetargu Energa Invest, która przekazała ją Państwowemu Gospodarstwu Wodnemu Wody Polskie. Przedstawiciele obu podmiotów we wtorek uczestniczyli w konsultacjach w Koszalinie, gdzie prezentowano warianty koncepcji.

Pierwszy wariant zakłada automatyzację obsługi zasuw, wykonanych wcześniej w planie naprawczym oraz budowę śluzy i przepławki szczelinowej. Szacunkowy koszt to 22 mln zł, jednak z poszerzeniem o budowę wałów wokół jeziora koszt wzrósłby do 140 mln zł.

Wariant drugi przewiduje usunięcie obecnie istniejących wrót sztormowych, wybudowanie śluzy dla jednostek pływających w morskiej części kanału, przepławki szczelinowej, zewnętrznego portu morskiego oraz portu wewnętrznego pomiędzy mostem drogowym a jeziorem wraz z uwzględnieniem przebudowy mostu. Z budową wałów koszt realizacji szacowany jest na 261 mln zł.

Natomiast wariant trzeci, oprócz budowy wałów, usunięcia wrót sztormowych i wykonania przepławki szczelinowej, zawiera plan wybudowania portu pełnomorskiego, przebudowy mostu wraz z budową śluzy dla jednostek pływających. Ta inwestycja miałaby kosztować 313 mln zł.

Timing prac

"Jesteśmy na etapie koncepcji. Następnie będą potrzebne raport oddziaływania na środowisko, operat wodno-prawny, instrukcja gospodarowania wodą czy projekt budowlany i wykonawczy. Dopiero wówczas sama budowa. To proces kilkuletni" – zaznaczył Haftka.

Dodał, że każdy z proponowanych wariantów obejmuje obszary, które są w zarządzaniu Wód Polskich, ale także Urzędu Morskiego w Słupsku, Starostwa Powiatowego w Koszalinie czy urzędów miast w Mielnie i w Koszalinie. Jego zdaniem, interesariusze będą musieli się porozumieć w sprawie wybranego wariantu.

Dyrektor szczecińskiego oddziału Wód Polskich Marek Duklanowski podkreślił, że liczy na partycypację samorządów gmin, nawet tych, których teren bezpośrednio nie przylega do jeziora ze względu na jego walor turystyczny. Zaznaczył, że na całość inwestycji Wody Polskie mają 20 mln zł. "Jesteśmy gotowi na pozyskiwanie środków ze źródeł zewnętrznych. Jesteśmy otwarci na (…) modyfikację wariantów" – powiedział Duklanowski.

W lipcu Energa Invest przedstawiła plan naprawczy dla jeziora Jamno, który zakłada zastąpienie dwóch par wrót sztormowych zasuwami sterowanymi ręcznie i wykonanie quasi przepławki komorowej dla ryb w miejscu pozostałych dwóch par wrót oraz montaż monitoringu wizyjnego.

W październiku zastępca dyrektora zarządu Zlewni Koszalin Dariusz Tkacz poinformował, że prace budowlane w ramach planu naprawczego powinny zacząć się i zakończyć w 2020 r. We wtorek w Koszalinie Duklanowski zapewnił, że już w czerwcu wrota będą sterowne, a pieniądze na realizację inwestycji są zarezerwowane. Koszt to ok. 700 tys. zł bez monitoringu fizykochemicznego.

Inwestycję na Kanale Jamneńskim w gminie Mielno (Zachodniopomorskie) w 2013 r. zrealizował Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie. W styczniu 2018 r. to PGW Wody Polskie przejęło nadzór nad urządzeniami i wodami w Polsce i to ono zajęło się sprawą jeziora Jamno, które przez budowę niesterownych wrót sztormowych, od 6 lat ulega degradacji. Rybom uniemożliwiono swobodny przepływ między jeziorem a morzem. Nie mają go także żeglarze. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
hydrobudowa
Kanał Jamneński
Wody Polskie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....