TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Umowa na tunel pod Świną coraz bliżej. W poniedziałek
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 14.09.2018 18:30:49
Umowa na tunel pod Świną coraz bliżej. W poniedziałek

W najbliższy poniedziałek ma zostać podpisana umowa na budowę tunelu w Świnoujściu. Wykonawcą projektu i robót budowlanych jest konsorcjum firm Porr S.A. Na wybudowanie tunelu wykonawca będzie miał 48 miesięcy.

Tunel zaprojektuje i wybuduje Porr S.A. (lider konsorcjum), Porr Bau GmbH (Austria), Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut AS (Turcja) oraz Energopol Szczecin S.A. - wynika z informacji służb prasowych świnoujskiego magistratu. Inżynierem kontraktu jest Sweco Consulting z Poznania (lider konsorcjum), Sweco GmbH z Bremy i Lafrentz Polska z Poznania.

Wcześniej z podpisania umowy na projekt i budowę tunelu zrezygnowała wybrana w przetargu włoska firma Astaldi. Konsorcjum firm Porr złożyło drugą po Astaldi najkorzystniejszą ofertę na kwotę ponad 793 mln zł.

Konsorcjum Astaldi wygrało przetarg na tunel w połowie kwietnia br. Od decyzji odwołała się firma Porr, jednak Krajowa Izba Odwoławcza wniosek oddaliła.

W listopadzie ub. r. GDDKiA poinformowała, że komisja przetargowa wybrała konsorcjum Astaldi i Ghella na wykonawcę tunelu. Odwołanie od tej decyzji złożyli do Krajowej Izby Odwoławczej dwaj oferenci - konsorcjum Toto oraz konsorcjum Porr. Izba uznała odwołania. Konieczne było unieważnienie poprzednich rozstrzygnięć i dokonanie ponownej oceny ofert.

Konsorcjum Toto zaskarżyło natomiast do sądu decyzję Izby w sprawie uznania odwołania złożonego przez konsorcjum PORR. Na początku marca br. Sąd Okręgowy w Szczecinie uznał tę skargę (ważność zachowało tylko rozstrzygnięcie Izby w sprawie firmy Toto).

Wykonawca inwestycji będzie miał 48 miesięcy od daty podpisania umowy na wybudowanie tunelu. Świnoujście planowało wcześniej zrealizować inwestycję do końca 2021 r.

Najważniejszą częścią projektu ma być tunel o długości 1,76 km, który pozwoli kierowcom przejechać pod Świną. Wartość inwestycji to ponad 912 mln zł, a dofinansowania unijnego - ponad 775 mln zł. Środki na inwestycję pochodzą z Programu Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.

Stała przeprawa w Świnoujściu połączy wyspy Uznam i Wolin, które rozdziela rzeka Świna, będąca również częścią toru wodnego do portu w Szczecinie.

Obecnie komunikację zapewniają przeprawy promowe, które nie posiadają wystarczającej przepustowości, co powoduje często długi czas oczekiwania na prom, i są wrażliwe na zmienne warunki atmosferyczne. Rozwiązaniem komunikacyjnych problemów ma być tunel.

Całkowita długość inwestycji wyniesie około 3,4 kilometra, w tym 1,44 kilometra jednorurowego tunelu drążonego. Średnica wewnętrzna tunelu będzie wynosić 12 metrów, zostanie w nim wykonana dwukierunkowa jezdnia z pasami ruchu o szerokości po 3,5 metra, poniżej jezdni powstanie również galeria ewakuacyjna. (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tunel
Port Świnoujście

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....