Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Unity Line odbierze pierwszy prom z Gryfii w 2021 r.

infoship
12.09.2017 12:18
0 Komentarzy

Morska Stocznia Remontowa Gryfia w Szczecinie wybudujepierwszy z zapowiadanej serii czterech promów dla Polskiej Żeglugi Morskiej –poinformował w poniedziałek rzecznik PŻM. Statek typu ro-pax ma być dostarczonyarmatorowi w 2021 r.

-„Negocjacje z kierownictwem MSR Gryfia zakończyły siępozytywnie. Stocznia jest gotowa do wybudowania dla nas promu” – powiedział wrozmowie z PAP rzecznik PŻM Krzysztof Gogol. Dodał, że zarówno parametryekonomiczne, jak i techniczno-eksploatacyjne zostały już uzgodnione międzyobiema stronami.

-„Statek, który zostanie dla nas zbudowany, będzie bardzopodobny do jednostki, która powstaje w stoczni Gryfia dla Polskiej ŻeglugiBałtyckiej. Będzie to statek typu ro-pax o długości ok. 200 m z napędem dualfuel, czyli na paliwo tradycyjne i LNG. Nasza jednostka powstanie jednak wedługzupełnie odrębnego projektu technicznego” – zaznaczył.

Pytany o cenę nowej jednostki rzecznik PŻM odpowiedział, żejest to tajemnica handlowa.

-„Finansowanie budowy promu jest uzależnione odrealizacji programu naprawczego PŻM, a w szczególności elementów tego planu,blokowanego obecnie przez tzw. czynnik społeczny” – wyjaśnił Gogol.

-„Nowa jednostka będzie pływać na trasach między Świnoujściema południową Skandynawią, które obecnie są obsługiwane przez naszą spółkę+córkę+, czyli Unity Line. Do tej pory nie znamy jeszcze portu docelowego, alebędzie albo Ystad albo Trelleborg” – powiedział rzecznik.

Armator rozważa, na okres budowy nowego promu, możliwośćwyczarterowania innej jednostki z rynku. Jak wyjaśnił Gogol, statek miałbyzagospodarować nadwyżki podaży ładunków w relacjach obsługiwanych przez UnityLine.

Państwowe przedsiębiorstwo PŻM jest największym polskimarmatorem, ma w grupie kapitałowej 55 statków. Na ich pokładach pracuje ok. 2,5tys. marynarzy. Ze względu na trudną sytuację ekonomiczną przedsiębiorstwa wmarcu br. minister gospodarki i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk powołałPawła Brzezickiego na stanowisko zarządcy komisarycznego PŻM.

Stępkę pod budowę pierwszego promu ro-pax dla PŻB położono wszczecińskiej stoczni 23 czerwca br. Prom jest budowany przez Morską StocznięRemontową Gryfia. Będzie miał długość 202,4 m, szerokość 30,8 m. Pomieści 400pasażerów, załoga będzie liczyła 70 osób. Głównym paliwem jednostki ma być LNG.

Według planów inwestycyjnych pierwsze prace związane zbudową sekcji stocznia rozpocznie na przełomie 2017 i 2018 r. W 2019 r.jednostka będzie gotowa do zwodowania, a na początku 2020 r. do przekazana PŻB.(PAP)

Komentarze