TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

W Malborku powstaje wiślany prom. Wodowanie wiosną 2019
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 10.10.2018 12:30:38
W Malborku powstaje wiślany prom. Wodowanie wiosną 2019

W Malborku powstaje kadłub promu, który ma pływać Wisłą pomiędzy Toruniem i Bydgoszczą na wysokości Solca Kujawskiego oraz Czarnowa. Wykonuje go firma Techno-Marine. Urząd Marszałkowski w Toruniu informuje, że trwają też m.in. przygotowania do przebudowy przyczółków.

Firma z Malborka realizuje zamówienie warte 5,9 mln zł po wygranym przetargu na zakup i rozruch jednostki promowej. Prace mają zakończyć się wiosną 2019 roku, chociaż rok temu informowano o uruchomieniu inwestycji jesienią 2018 roku. Prace przygotowawcze trwają również w zakresie przebudowy dróg dojazdowych do przeprawy.

Stronami umowy są urzędy marszałkowski, miasta i gminy Solec Kujawski, gminy Zławieś Wielka oraz starostwa powiatów bydgoskiego i toruńskiego.

Szczegóły przeprawy

Zgodnie z planami przeprawa ma powstać na wysokości Solca Kujawskiego na lewym brzegu rzeki i Czarnowa na prawym brzegu. Przedsięwzięcie pozwoli na skomunikowanie dróg krajowych nr 10 i 80 biegnący po przeciwległych stronach rzeki. Według założeń prom będzie miał około 24 m długości i 11 m szerokości, a na pokład zabierze około 80 pasażerów i 15 samochodów osobowych.

Koszty eksploatacji promu oszacowano na 527 tys. rocznie. Podobnie jak w przypadku kosztów własnych inwestycji, połowę pokryć ma samorząd województwa, a samorządy lokalne - po 12,5 proc.

-"Przeprawa promowa pomoże skomunikować ważne drogi krajowe nr 10 oraz 80. Poprawi dostęp mieszkańców gminy Zławieś Wielka do miejsc pracy na terenie soleckiego parku przemysłowego. Liczymy też, że wpłynie na podniesienie atrakcyjności turystycznej tej części województwa. Samorząd województwa realizuje przedsięwzięcie wspólnie z Solcem Kujawskim, który jest partnerem wiodącym, powiatami bydgoskim, toruńskim oraz gminą Zławieś Wielka" - podkreślił marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki, cytowany w komunikacie Urzędu Marszałkowskiego. (PAP)

Prom w liczbach:

Nowy prom będzie jednostką boczno-kołową, z dwoma silnikami napędzającymi koła łopatkowe. Na głównym pokładzie znajdzie się miejsce dla 15 samochodów osobowych lub1 autobusu, 2 busów i 6 samochodów osobowych. Na dziobie i rufie zamocowane będą klapy wjazdowo-zjazdowe podnoszone siłownikami hydraulicznymi. Na prawej burcie w rejonie śródokręcia usytuowana ma być sterówka, posadowiona nad pokładem w celu zapewnienia dobrej widoczności. Na lewej burcie będą miejsca siedzące dla 42 pasażerów, a na prawej dla 16 osób.

  • Długość konstrukcyjna – 24 m

  • Szerokość konstrukcyjna – 11 m

  • Prędkość – 13 km/h

  • Moc silników – każdy ok. 80-120 kW

  • Pojemność – 15 samochodów osobowych + 80 pasażerów

Koszty eksploatacji promu oszacowano na 527 tys. rocznie. Podobnie jak w przypadku kosztów własnych inwestycji, połowę pokryć ma samorząd województwa, a samorządy lokalne - po 12,5 proc.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
stocznia
Wisła
Techno-Marine
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....