Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Warszawa ma nowe bulwary nad Wisłą

infoship
20.06.2017 10:35
0 Komentarzy

Od środy, 14 czerwca, mieszkańcy Warszawy mogą korzystać z nowychbulwarów nad Wisłą, czyli przestrzeni między mostem Świętokrzyskim a ul.Karową.

-„Przywróciliśmy Wisłę mieszkańcom. Otworzyliśmy najdłuższy inajbardziej różnorodny odcinek bulwarów. To najpiękniejsze bulwary w Europie ijedna z najatrakcyjniejszych przestrzeni w naszym mieście. Kolejny odcinekbulwarów oddajemy mieszkańcom i turystom w Roku Rzeki Wisły, co również jestsymboliczne – mówiła Hanna Gronkiewicz-Waltz, Prezydent m.st. Warszawy podczasotwarcia bulwarów. – Trudno uwierzyć, że stoimy w samym centrum Warszawy,stolicy Polski. Odkrywamy Wisłę na nowo – podkreślała Ewa Malinowska-Grupińska,przewodnicząca Rady m.st. Warszawy.

To kolejny ciekawy punkt na mapie warszawskiej przestrzenirekreacyjnej. Na 800-metrowym fragmencie bulwarów między mostami Świętokrzyskima ul. Karową do dyspozycji odwiedzających są falujące ławki, plaża z tarasamisolarnymi, figury ryb wiślanych, czy schody do samej rzeki. Czekają m.in. plac”Uniwersytecki” ze sceną oraz „Park Żywej Rzeki”.

–”Trzy ważne elementy tejinwestycji to po pierwsze zieleń, po drugie różnorodne funkcje – od pluskowiskapo plaże, pawilony i amfiteatr. I trzeci wyróżnik: każdy element bulwaru byłtak projektowany, aby nie zaszkodziło przejście wysokiej wody, ponieważ jest toteren zalewowy – mówił Michał Olszewski, wiceprezydent Warszawy.

Na bulwarach pojawiło się dużo zieleni. Tylko na otwieranymodcinku posadzono m.in. około 30 grabów, 7 lip, 5700 wierzb purpurowych „Nana”,1900 berberysów, 1080 płożących berberysów „Green carpet” czy 2000 wierzbwiciowych. Na całej długości tego odcinka – od mostu Świętokrzyskiego do ul.Karowej – położony jest też asfalt na drodze rowerowej. Na tym fragmencienadrzecznej promenady znalazło się miejsce na niewielki, przeznaczony nakameralne występy, amfiteatr. Na tym odcinku znajduje się pierwszy z budowanychpawilonów zwany „plażowym”. Podzielony został na część gastronomiczną, toaletępubliczną, natryski, wypożyczalnię leżaków i koszy wiklinowych, które sąabsolutną nowością na bulwarach. Na bulwarze pojawiły się również figury ryb, amiędzy nimi zainstalowana została fontanna, która przyciągać ma m.in. bogatąiluminacją.

Powoli zbliża się również finał prac na odcinku od ul.Karowej do mostu Śląsko-Dąbrowskiego. Tutaj wykonawca powinien zakończyć robotydo 30 czerwca. Na ukończeniu jest także konstrukcja przejścia podziemnego nawysokości ul. Bednarskiej – wciąż formowany jest teren bulwarów, tak, by mogłycumować tu statki. Budowa przejścia zakończy się jeszcze w czerwcu. Ostatnieprace trwają równocześnie wewnątrz nadwiślańskich pawilonów. Ich konstrukcjazostała posadowiona na specjalnych pływakach i przymocowana do masywnychpylonów. Dzięki temu są one odporne na okresowe zalewanie w czasie bardzowysokich stanów wód.

Projektantami bulwarów wiślanych są dwie pracownie: RSArchitektura Krajobrazu Dorota Rudawa oraz Artchitecture. Prace związane zbudową bulwarów wykonuje firma Skanska.

To jednak nie koniec działań na lewym brzegu Wisły. Trwakonkurs, który wyłoni projektanta nadwiślańskich bulwarów na odcinku od mostuŚwiętokrzyskiego do Cypla Czerniakowskiego. Koszty budowy bulwarów po rozliczeniach wyniosąnajprawdopodobniej około 60 mln zł.

Komentarze