TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Wody Polskie wycofują się jamneńskiego bystrza
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 21.08.2018 17:34:42
Wody Polskie chcą konsultacji ws. Jeziora Jamno; fot wikipedia

Minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej umorzył postępowanie ws. udzielenia pozwolenia wodnoprawnego w związku z budową bystrza na kanale jamneńskim. Podjął taką decyzję, bo PGW Wody Polskie samo wycofało się z procedury wszczętej jeszcze przez poprzedniego zarządcę.

W obwieszczeniu opublikowanym na stronie internetowej MGMiŻŚ zawiadamia o umorzeniu postępowania w sprawie udzielenia pozwolenia wodnoprawnego na szczególne korzystanie z wód powierzchniowych w kanale jamneńskim i w jez. Jamno. Pozwolenie miało być wydane w związku z realizacją budowy bystrza dla przepływu ryb między jeziorem a Bałtykiem.

Decyzja o umorzeniu postępowania zapadła, ponieważ PGW Wody Polskie wycofało się z procedury wszczętej przez poprzedniego zarządcę będącego w likwidacji Zachodniopomorski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Szczecinie.

Jeszcze w maju 2018 r. Wody Polskie nie wykluczały bystrza jako rozwiązania dla jeziora Jamno, które przez inwestycję wykonaną w 2013 r. na kanale ulega degradacji. Bystrze rozwiązywałoby dwa problemy – ucieczki wody z jeziora i migracji ryb. Turystycznie jezioro na zawsze odcięte zostałoby od morza.

Wizytujący to miejsce 18 maja prezes Wód Polskich Przemysław Daca m.in. z tych względów powiedział, że "nie jest przekonany", co do budowy bystrza. Po oględzinach mówił, że rozważa możliwość przebudowania wrót sztormowych. "To bystrze nie pasuje do tej inwestycji. To rozwiązanie to przyznanie się do porażki. Wyjście z tej sytuacji pozostawiam ekspertom" – stwierdził podczas wizytacji.

Określił wówczas budowlę na kanale jako "wykonaną wbrew wszelkim regułom hydrotechniki". Dodał, że wykonane wrota mają tylko jedną funkcję – przeciwpowodziową, chronią od skutków sztormu na morzu. Poza tym nie są poddane jakiejkolwiek kontroli, nie można ich regulować. Dochodzi do obniżenia poziomu wody w jeziorze i problemu z przepływem ryb.

Zobowiązał wówczas dyrektora regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Szczecinie Tomasza Pietrasa do zorganizowania konsultacji z mieszkańcami, lokalnymi działaczami i włodarzami w celu wypracowania wspólnych rozwiązań dla jeziora.

Pierwszy etap konsultacji został zakończony na początku sierpnia. Jak poinformował PAP rzecznik PGW Wody Polskie Sergiusz Kieruzel, trwa drugi etap z samorządowcami różnych szczebli. Trzecim etapem będzie spotkanie wszystkich zainteresowanych stron. Planowane jest we wrześniu, prawdopodobnie w Mielnie.

"To będzie duże spotkanie, chcemy się do niego przygotować. To będzie merytoryczna dyskusja. Inne są argumenty ichtiologów, inne branży turystycznej. Chodzi o pogodzenie tych interesów. Likwidowanie dzisiaj wrót, spowodowałoby zniknięcie jeziora, bo tak ten kanał został wykonany. (…) Co nie zmienia faktu, że bardzo poważnie bierzemy pod uwagę możliwość przepływania kajaków czy małych łodzi" – powiedział Kieruzel.

Jesienią, jak dodał Kieruzel, specjaliści, inżynierowie przedstawią program rozwiązań "dla znikającego jeziora Jamno". (PAP)



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
konsultacje
Wody Polskie
Jezioro Jamno
  • Dariusz Żaruk – 21.08.2018

    To już jest połączenie jeziora z morzem? Jak dobrze widzę, to tam jest spiętrzenie? No nic dziwnego, że ryby nie przepływają. Swoją drogą nic dziwnego, kto chciałby do tego syfu z jeziora wpływać? No i wypowiedź Pana Prezesa Wód Polskich powalająca. "Wyjście z tej sytuacji pozostawiam ekspertom". Czyli co, w ogóle się nie zna na tym, czym zarządza? No i burzenie teraz tych wrót to będzie czysta niegospodarność - pieniądze wyrzucone w błoto. Najpierw wybudować, żeby stwierdzić, że nie, to się nie nadaje, burzymy.

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....