TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Wraca temat promu dla PŻB. Ze Szczecina
PAP InfoShip.pl - Opublikowano: 12.07.2018 16:00:48
Wraca temat promu dla PŻB ze Stoczni szczecińskiej

Cięcie blach dla promu Polskiej Żeglugi Bałtyckiej ma ruszyć na przełomie stycznia i lutego 2019 r.; jednostka ma być gotowa na przełomie 2020 i 2021 r. – poinformowali w środę. 11 lipca, w Stoczni Szczecińskiej przedstawiciele konsorcjum projektowego i wykonawcy promu.

Według MGMiŻŚ budowa promu jest elementem wpisującym się w - przewidziany w Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju - Program Batory, który ma na celu ożywienie polskiego przemysłu okrętowego.

"Musieliśmy wydłużyć długość promu, ze względu na to, że nasi bezpośredni konkurenci na rynku dokonują tego samego" – powiedział dziennikarzom prezes PŻB S.A. Piotr Redmerski. "Rynek będzie rósł i nie można dokupować następnych kilku promów, tylko trzeba budować większe jednostki" – dodał Redmerski.

"Paliwem przyszłości, którym ten prom będzie zasilany, jest LNG, nie tylko dlatego, że jest to ekologiczne paliwo, ale dlatego, że jest to ekonomicznie uzasadnione" – podkreślał.

"Będziemy budowali prom o długości około 218 metrów, szerokości 31,4 metra, wysokości do pokładu głównego 9,5 metra i zanurzeniu 6,4 metra, który będzie miał około 10,6 tys. ton nośności" – powiedział z kolei prezes konsorcjum NED, które projektuje prom, Jerzy Pietrzak.

Jak kontynuował, "wysokość od stępki do czubka komina to około 45 metrów". "Armator będzie mógł przewozić na tej jednostce około 200 tirów, sięgniemy prawie czterech kilometrów linii ładunkowych. Prom będzie mógł przewieźć 674 osoby i 73 członków załogi" – podał Pietrzak.

Jak wyjaśniał Marek Różalski, prezes Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia, która buduje jednostkę, prom, który znajduje się obecnie w projekcie technicznym, różni się zdecydowanie od wcześniejszych założeń. Jak dodał, jest większy, co wymagało wprowadzenia poprawek, które wydłużyły cały proces.

"Musimy dokonać w tej chwili wyboru ostatecznego dostawców głównych elementów, czyli silnika i wyposażenia" – dodał Różalski.

Pietrzak, dopytywany o termin ukończenia promu, powiedział: "Mimo pewnych przesunięć projektowych końcowy termin przewidywany na przełomie 2020 i 2021 r. będzie dotrzymany. Jestem o tym przekonany". "Mamy przewidziany czas na ukończenie projektu techniczno-klasyfikacyjnego na koniec stycznia 2019 r. Projekt roboczy rozpocznie się za jakieś dwa miesiące. Planowany start z cięciem blach to jest przełom stycznia i lutego 2019 r." – zapowiedział.

Z kolei Redmerski dodał, że jednostka ma pływać w lutym 2021 r.

Na konferencji prasowej obecny był także minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marek Gróbarczyk, który podkreślał, że "dla rządu najważniejsza jest odbudowa przemysłu stoczniowego w aspekcie Pomorza Zachodniego, Stoczni Szczecińskiej i stoczni Gryfia". "W związku z tym projekt Batory jest integralną częścią Strategii na rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Ma za zadanie wpłynąć znacząco na proces reindustrializacji kraju, a na pewno dać nowy oddech, jeśli chodzi o całe Pomorze Zachodnie" – dodał minister.

Stępkę pod budowę promu typu ro-pax dla PŻB położono 23 czerwca 2017 r. Prom budowany był przez Morską Stocznię Remontową Gryfia na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego, który zmienił nazwę i obecnie funkcjonuje pod nazwą Stocznia Szczecińska.

Wcześniejsze informacje mówiły o tym, że prom pasażersko-samochodowy będzie miał długość 202,4 m i szerokość 30,8 m. Miał pomieścić 400 pasażerów i 70 osób załogi.

Według informacji z czerwca ub.r. pierwsze prace związane z budową sekcji stocznia miała rozpocząć na przełomie 2017 i 2018 r. W czerwcu 2018 r. miał rozpocząć się cykl pochylniowy. W 2019 r. jednostka miała być gotowa do zwodowania, a na początku 2020 r. do przekazana PŻB. (PAP)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom
stocznia
Polferries
Port Szczecin

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....