TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Wrocławskie kroki ku żegludze nocnej: remont śluzy i oznakowanie
InfoShip.pl - Opublikowano: 31.08.2020 21:00:34
Wrocławski krok ku żegludze nocnej: Śluza Mieszczańska i oznakowanie ; fot. UM wrocław

W sierpniu Wody Polskie podpisały z Urzędem Miejskim Wrocławia list intencyjny dotyczący współpracy w zakresie rozwoju żeglugi na Wrocławskim Węźle Wodnym.

Minister Anna Moskwa powiedziała, że planowane inwestycje stanowią przełom dla rozwoju żeglugi śródlądowej i dla miasta. Podjęte działania pokazują dobrą współpracę rządu i samorządu dla rozwoju gospodarczego regionu. Z kolei Prezes Wód Polskich Przemysław Daca podkreślił znaczenie kompleksowych inwestycji w gospodarce wodnej, które również mają istotny wpływ na rozwój żeglugi śródlądowej, szczególnie na Odrze.

-"Ukończyliśmy Stopień Wodny Malczyce, przed nami budowa Stopni Wodnych w Lubiążu i Ścinawie – dodał prezes PGW WP Przemysław Daca.

List intencyjny

Dokument z 4 sierpnia 2020 dotyczy wzajemnego wspierania działań związanych z wykorzystaniem Wrocławskiego Węzła Wodnego dla żeglugi towarowej i pasażerskiej, w tym wypracowania koncepcji utworzenia miejskiego portu śródlądowego we Wrocławiu, uruchomienia tramwaju wodnego czy modernizacji budowli i urządzeń hydrotechnicznych.

Ważnym elementem porozumienia jest również uruchomienie żeglugi nocnej oraz związane z tym odpowiednie oznakowanie, które zapewni bezpieczeństwo jednostkom pływającym, ich pasażerom i załodze.

Dla żeglugi nocnej

W lipcu 2020 r. Wody Polskie przygotowały i uzgodniły z Urzędem Żeglugi Śródlądowej we Wrocławiu "Koncepcję oznakowania nawigacyjnego Wrocławskiego Węzła Wodnego z uwzględnieniem znaków do żeglugi nocnej". Na tej podstawie również w lipcu 2020 r. RZGW Wrocław przekazał do właścicieli przystani oraz infrastruktury krzyżującej się z drogą wodną wymagany sposób oznakowania, tj. listę znaków wraz ze specyfikacją. Kolejnym krokiem będzie przeprowadzenie przez RZGW Wrocław procedury zamówienia oznakowania nawigacyjnego szlaku żeglownego pozwalającego na prowadzenia żeglugi w porze nocnej. W konsekwencji zostanie rozstawione oznakowanie nawigacyjne szlaku żeglownego. Docelowo umożliwiona będzie żegluga całodobowa na obszarze całego Wrocławskiego Węzła Wodnego.

Zrealizowanie pilotażowego odcinka będzie stanowiło przykład działań, jakie Wody Polskie zamierzają rozszerzyć na inne miasta, w tym np. Bydgoszcz, Kraków i Warszawę. Uruchomienie żeglugi nocnej na terenie dużych ośrodków miejskich jest uzasadnione z punktu widzenia dotychczasowego zainteresowania armatorów oraz możliwości wykreowania nowej atrakcji turystycznej. Dlatego w kwestię zaangażowali się również członkowie Zespołu ds. Promocji Turystyki Wodnej.

Śluza Mieszczańska

W dniu podpisania listu intencyjnego w sprawie współpracy dotyczącej żeglugi na Wrocławskim Węźle wodnym nastąpiło próbne otwarcie śluzy Mieszczańskiej i prześluzowanie pierwszych jednostek. Ponowne uruchomienie śluzowania na obiekcie oczekiwane jest przez przedstawicieli turystyki wodnej od wielu lat. Ruch turystyczny, ze względów bezpieczeństwa – wyłącznie dla łodzi z napędem motorowym, możliwy będzie od kolejnego tygodnia. Na razie śluza będzie czynna jedynie w weekendy (od piątku do niedzieli), jednak w przypadku dużego zainteresowania RZGW Wrocław podejmie działania pozwalające na użytkowanie obiektu przez cały tydzień.

Ponad stuletni Wrocławski Węzeł Wodny to przeszło 100 mostów; kładek i przepraw; blisko 26 kilometrów koryta Odry; 4 dopływy – Bystrzyca, Oława, Ślęza i Widawa; 16 jazów, 11 śluz, wiele kanałów i mnóstwo cieków wodnych, połączonych w jedną tętniącą wodnym życiem całość. W samej stolicy Dolnego Śląska lodołamacze, płynące przez tzw. kanał nawigacyjny, śluzowane były na Bartoszowicach, Zaciszu, Różance i Rędzinie, by stamtąd dotrzeć na postój noclegowy do Brzegu Dolnego, a następnie do Malczyc.

WWW

Gruntownie zmodernizowany w latach 2012-2015 Wrocławski Węzeł Wodny przyciąga na odrestaurowane nabrzeża rzesze mieszkańców miasta i turystów, zwłaszcza tych szukających wytchnienia w otoczeniu zieleni, wody i na świeżym powietrzu. Nadodrzańskie tereny są ulubionym miejscem rekreacji, a turystyka wodna, za sprawą białej floty i funkcjonujących w centrum przystani, stała się jedną z najpopularniejszych możliwości spędzania wolnego czasu. Wody Polskie systematycznie pracują nad dalszą modernizacją często zabytkowej infrastruktury, dzięki czemu sukcesywnie oddawane do użytku są kolejne wyremontowane obiekty hydrotechniczne w ramach Wrocławskiego Węzła Wodnego. Inwestycja realizowana jest w ramach Projektu Ochrony Przeciwpowodziowej w Dorzeczu Odry i Wisły (POPDOW), który jest współfinansowany przez Bank Światowy.

Co dalej na Odrze?

Jest już zaplanowany program wieloletni – prace w cofce stopnia wodnego Malczyce i budowa stopnia wodnego Lubiąż. W lipcu 2020 r. do wykazu prac Rady Ministrów został włączony projekt uchwały Rady Ministrów w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą "Rozbudowa i budowa Odrzańskiej Drogi Wodnej na odcinku od Malczyc do Lubiąża", który powinien zostać rozpatrzony w III kwartale 2020 r.

Podstawowym celem projektowanej uchwały jest przywrócenie niezawodnego i efektywnego transportu wodnego śródlądowego na Odrzańskiej Drodze Wodnej. Przyjęty cel główny wynika wprost z zapisów Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r. Cele szczegółowe obejmują m.in. zwiększenie poziomu bezpieczeństwa przeciwpowodziowego i transportowego, osiągnięcie korzystnego bilansu wodnego – w tym ochrony przed suszą i retencji wodnej, jak również zwiększenie poziomu bezpieczeństwa i stabilizacji krajowego systemu energetycznego.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Odra
Port Wrocław
hydrobudowa

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....