TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

Zachodniopomorskie pyta o PŻM - bez odpowiedzi
- Opublikowano: 08.10.2019 12:30:49
Zachodniopomorskie pyta o PŻM - bez odpowiedzi

Jak wygląda sytuacja finansowa PŻM i czy należące do niej statki przejęły banki? Kiedy pracownicy mogą się spodziewać poprawy sytuacji płacowej? Pytań do Zarządcy Komisarycznego Polskiej Żeglugi Morskiej Pawła Brzezickiego oraz Marka Gróbarczyka - Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej nie brakowało, odpowiedzi już tak.

Tematyce funkcjonowania Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w quasi holdingu z Grupą Polskiej Żeglugi Morskiej, oraz działalność PŻM w ostatnim roku obowiązywania porozumienia społecznego poświęcono spotkanie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego.

- Pan Paweł Brzezicki miał być rok Zarządcą Komisarycznym PŻM. Dlaczego to się przedłuża, a nie ma konkursu na stanowisko dyrektora? Jaka jest prawdziwa kondycja finansowa firmy? Na zakupy statków są pieniądze, a na przywrócenie przywilejów pracowniczych nie ma. Firma z takimi kłopotami próbuje być łączona z drugą firmą, którą dysponuje Komisarz. Jak firma w trudnościach ma ratować inną? Popłyną obie? – mówił w dramatycznym tonie przewodniczący NSZZ Solidarność Pomorza Zachodniego Mieczysław Jurek.

- Jest hejt na nas od Komisarza, że to nasza wina, że za wysokie płace… Nie ma ludzi i za te pieniądze, to jest dramat, za te pieniądze nie będzie marynarzy. Średnia wieku jest powyżej chyba 55 lat na statkach. Ja myślałem, że tu będzie z kim porozmawiać… Jest psychiczny terror w firmie. Jeden z kolegów był wzywany na dywanik i ma się wycofać ze wszystkiego, bo jak nie to go pogonią – dodawał Paweł Kowalski były przewodniczący MK NSZZ Solidarność przy PŻM.

Zarząd komisaryczny

Tak dramatycznych głosów płynących od pracowników i związkowców w kierunku dyrekcji Polskiej Żeglugi Morskiej było więcej. Nie brakowało również pytań o kondycję firmy.

- Ile ten stan zarządu komisarycznego ma trwać? Kto jest właścicielem floty statków, zachodnie media pisały, że zostały one przejęte przez banki? Jak wygląda kwestia promu, plan jego budowy? Czy Ministerstwo otrzymywało informacje o stylu działania względem pracowników? – pytał przewodniczący Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego, Marszałek Województwa Zachodniopomorskiego Olgierd Geblewicz.

Na posiedzenie Wojewódzkiej Rady Dialogu Społecznego zaproszono zarówno Zarządcę Komisarycznego Polskiej Żeglugi Morskiej Pawła Brzezickiego i Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej Marka Gróbarczyka, jak i przedstawicieli Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia. Nie zjawili się. Obecny na spotkaniu pracownik PŻM-u nie miał pełnomocnictw do prezentowania oficjalnych stanowisk firmy. Odpowiedzi obecnego na spotkaniu przedstawiciela ministerstwa Pawła Figarskiego były w opinii uczestników Rady lakoniczne

- Ciągle realizowane są założenia z programu naprawczego. Tego się nie zrobi w rok. Sytuacja finansowa się poprawiła. Przedsiębiorstwo zaczyna inwestować. Następuje wzrost floty. Pan Minister wielokrotnie podkreślał, że kwestie pracownicze powinny być wypracowane w dialogu. Były i są rozmowy, więc trzeba wypracować porozumienie. PŻM wychodzi z problemów – podkreślał Paweł Figarski z MGMiŻŚ.

Pierwsza próba podjęcia dyskusji o PŻM i MSR Gryfia miała miejsce w maju br. Kolejna we wrześniu, ale na prośbę PŻM wyznaczono termin październikowy. Do spotkania nie doszło, choć z informacji prezentowanych na WRDS tego dnia Zarządca Komisaryczny jak i Minister GMiŻŚ byli obecni w Szczecinie.

- Z całym szacunkiem, ale nic nie usłyszeliśmy. Powtórnie spróbujmy zaprosić pana Ministra i Pana Komisarza, żebyśmy usłyszeli odpowiedzi na niektóre kwestie – dlaczego... Mamy taką wątpliwość, czy wy jako Ministerstwo w ogóle panujecie nad tym, co się tutaj dzieje? Czy niektórzy nie urwali się wam już spod kontroli… Będziemy o tę firmę walczyć – mówił Mieczysław Jurek.

Przewodniczący WRDS marszałek Olgierd Geblewicz poprosił przedstawicieli strony społecznej o stworzenie listy pytań dotyczących PŻM, MSR Gryfia, a także działań MGMiŻŚ, a następnie przekazanie ich do adresatów. Październikowe posiedzenie WRDS było również okazją do wręczenia Aktu Powołania dla nowego członka Rady, którym został Pan Edward Osina, Prezes Zarządu firmy P.B. CALBUD Sp. z o.o.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
prom. Gryfia
PŻM
Zachodniopomorskie
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....