TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

InfoAir

TransInfo

ZTM Warszawa o tramwaju wodnym Nieporęt – osiedle Regaty
ZTM WARSZAWA - Opublikowano: 09.04.2010 20:05:08
ZTM Warszawa o tramwaju wodnym Nieporęt – osiedle Regaty

W związku z informacjami, które pojawiły się w jednym ze stołecznych dzienników ZTM Warszawa informuje, że takie połączenie byłoby bardzo kosztowne i nie jest uzasadnione z przyczyn ekonomicznych. Zarząd bardzo dokładnie przeanalizował propozycję uruchomienia wodnego połączenia pomiędzy Nieporętem, osiedlem Regaty i PKP Żerań złożoną przez prywatnego inwestora i uznał, że koszty takiego przedsięwzięcia są niewspółmiernie wysokie (kilkaset tysięcy złotych) w porównaniu z ewentualnymi korzyściami. Rola takiego połączenia w układzie komunikacyjnym stolicy byłaby znikoma, ponieważ większość pasażerów z tego regionu podróżuje samochodem a nie komunikacją miejską. Czas podróży przy wykorzystaniu tramwaju wodnego byłby zbliżony do czasu podróży komunikacją miejską. A tramwaj wodny dla samochodu mógłby być alternatywą jedynie pod warunkiem znaczącego skrócenia czasu podróży. Niestety, przedstawiona propozycja tego nie zapewnia.

W pobliżu osiedla Regaty kursuje obecnie linia autobusowa nr 120 (Olesin –Dw. Wschodni), która zapewnia dojazd do centrum Pragi. Tam można się szybko przesiąść do linii tramwajowych i autobusowych kursujących do centrum miasta i innych dzielnic. Pomiary przeprowadzone w autobusach tej linii wykazały znaczne rezerwy miejsc na północnym odcinku trasy.
Pasażerowie z tego regionu stolicy mają również możliwość wyboru kilku alternatywnych wariantów podróży do centrum Warszawy –mogą skorzystać z autobusu linii 120 do przystanku Żuromińska, a następnie z autobusów linii 500 lub 527 do Dw. Gdańskiego i z metra do centrum. Czas podróży wynosi ok. 60-65 min. (25 min. autobusami linii 120, 17 min. autobusem linii 500 lub 527, 6 min. metrem oraz 10-15 min. koniecznych na przesiadki). Podróż z wykorzystaniem statku trwałaby około 55 –60 min. (25 min. statkiem, 13 min. pociągiem, 6 min. metrem oraz czas na dwie przesiadki 10-15 min.).
Uruchomienie połączenia wodnego jest interesującym przedsięwzięciem, ale musi mieć także uzasadnienie ekonomiczne. ZTM nie może dotować działalności prywatnego przedsiębiorcy. Przeprowadzone przez nas analizy wykazały jednoznacznie, że tramwaj nie będzie dochodowy. Oczywiście jesteśmy skłonni do zawarcia umowy z przewoźnikiem i honorowania biletów emitowanych przez przewoźnika w określonych środkach komunikacji miejskiej ZTM. Takie rozwiązanie wymaga wniesienia przez przewoźnika odpowiedniego zwrotu kosztów z tytułu przewozu środkami ZTM pasażerów innego przewoźnika, ale też daje przewoźnikowi szerokie możliwości promocji nowego połączenia i elastyczności w działaniu.
Uruchomienia tramwaju wodnego z osiedla Regaty nie należy łączyć z funkcjonowaniem linii turystycznych, które nie mają znaczenia komunikacyjnego dla mieszkańców stolicy. Zadanie uruchomienia i nadzoru nad funkcjonowaniem linii turystycznych zostało nałożone na ZTM przez radę miasta w 2009 r.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Warszawa
żegluga

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....